عصر خودرو

کاهش بهای نفت ۱۲۳ هزار نفر را بیکار کرد

عصر بازار- کاهش شدید قیمت نفت موجب شده است که شرکت های انرژی به فکر یک راه جدی برای صرفه جویی و حساب کتابشان باشند. حال که قیمت هر بشکه نفت برای اولین بار بعد از ۷ سال به زیر از ۳۷ دلار رسیده است، شرکت های بزرگ با شدت بیشتری در حال مبارزه با مشکلات هستند.

کاهش بهای نفت ۱۲۳ هزار نفر را بیکار کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    یه گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین،در هفته گذشته  دو شرکت نفتی شورون و کونوکو فیلیپس اعلام کردند که به دلیل کاهش قیمت نفت هزینه های خود را 25 درصد کاهش خواهند داد.

    کاهش قیمت نفت بر صنعت نفت تاثیر بسیاری دارد از جمله می تواند پروژه های حفاری در اعماق دریا را کندتر کند.در واقع نصب و راه اندازی تعطیل خواهد شد و نفت کمتری استخراج خواهد شد.در کنار مسائلی که ذکر شد، متوقف شدن کار و کاهش حقوق کارگران و بیکاری هم همراه خود دارد.

    مدیر عامل کونوکو اخیرا در یک نشست خبری گفت:«می توانیم خرج بیشتری کنیم و رشد بیشتری داشته باشیم ولی در حال حاضر در این بازاری که بیش از حد نفت عرضه شده فکر نمی کنم فایده داشته باشد.»

    با وجودی که بسیاری از تحلیل ها از کاهش بیشتر بهای نفت خبر می دهند،اما مدیران نفتی امیدوارند قیمت نفت در بازار های جهانی افزایش یابد.

    شرکت های نفتی مانند اکزون موبیل و بی پی در هفته های آتی بودجه های خود را کاهش خواهند داد.

    مدیران شرکت مشاوره سرمایه گذاری ریستاد انرژی می گویند:« هزینه تولید آنها 250 میلیارد دلار  نسبت به سال 2014 کاهش یافته است.این شرکت بر این باور است در سال 2016 هزینه ها 320 میلیارد دلار از دو سال گذشته کمتر باشد.»

    کاهش بودجه شرکت های نفتی و صنعتی موجب شده به دنبال کاهش بهای نفت از سال 2014 بخش معدن  در آمریکا که شامل شرکت های نفت و گاز است، حدود 123 هزار شغل خود را تعطیل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها