عصر خودرو

در کدال منتشر شد؛

اعلام دلایل کاهش ۲۶.۷ درصدی صادرات سیمان "سرود"

عصر بازار- صادرات سیمان ایران به کشورهای CIS و افغانستان در مقایسه با شش ماهه سال قبل ۴۶.۶ درصد کاهش یافته که میزان کاهش این سهم برای سیمان شاهرود ۲۶.۷ درصد بوده است.

اعلام دلایل کاهش ۲۶.۷ درصدی صادرات سیمان "سرود"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شرکت سیمان شاهرود پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 را با سرمایه 450 میلیارد ریال مبلغ 340 ریال اعلام کرده است و طی دوره 6 ماهه نخست سال با اختصاص 138 ریال سود به ازای هر سهم معادل 41 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

    شایان ذکر است به دلیل رکود اقتصادی و کاهش پروژه های عمرانی و تاثیر آن در فروش شش ماهه ابتدای سال 94 این شرکت، تعدیلات لازم نسبت به پیش بینی صورت پذیرفته است؛ همچنین مواردی که باعث تعدیل صادرات این شرکت به کشورهای حاشیه دریای خزر و CIS (کشورهای مستقل هم سود) شده است شامل،کاهش ارزش روبل روسیه به بیش از 100 درصد و به دنبال آن، به دلیل وابستگی کشورهای قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان به روسیه، ارزش پول کشورهای مذکور نیز کاهش یافت و در نتیجه بعلت اجرای سیاست های انضباطی این دولت ها، واردات سیمان به مقادیر نصف کاهش پیدا کرد؛ بطوریکه صادرات کل ایران به روسیه و این کشورها با 58 درصدی کاهش مواجه شده است.

    همچنین کاهش صادرات به دلیل تاسیس دو کارخانه سیمان در این کشورها بوده که واردات سیمان این کشورها از ایران را، حدود 91 درصد کاهش داده است.

    به طور کلی صادرات سیمان ایران به کشورهای CIS و افغانستان در مقایسه با شش ماهه سال قبل 46.6 درصد کاهش یافته که میزان کاهش این سهم برای سیمان شاهرود 26.7 درصد بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها