عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

طلای سرخ روی تابلوی بورس‌کالا قیمت خورد

عصر بازار- کریمی گفت: با کشف واقعی قیمت زعفران در بورس دیگر شاهد ارزان و فله فروشی این محصول ارزشمند به بازار‌های جهانی نخواهیم بود.

طلای سرخ روی تابلوی بورس‌کالا قیمت خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، درخصوص مزایای عرضه زعفران در بورس کالای ایران اشاره کرد واظهار کرد: ایران، بزرگترین تولیدکننده زعفران در جهان است و سهم 90 درصدی تولید این محصول را در اختیار دارد، اما هنوز نتوانسته به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند، بنابراین عرضه این محصول در بورس کالا نقش مهمی در توسعه این بخش دارد و با کشف واقعی قیمت زعفران در بورس دیگر شاهد ارزان و فله فروشی این محصول ارزشمند به بازار‌های جهانی نخواهیم بود.

    وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش بسیار با اهمیتی در اقتصاد کشور است و باید سیاست‌هایی مناسبی برای این بخش اتخاذ شود، افزود: استفاده از ظرفیت بورس کالای ایران برای ساماندهی بازار داخلی و خارجی زعفران سیاستی است که از آن استقبال ویژه‌ای می‌شود، زیرا بورس باعث شفافیت قیمت و ارتقا کیفیت محصول شده و منافع زیادی را نصیب کشاورز می‌کند. همچنین با عرضه این محصول در بورس کالا دست دلالان و واسطه‌ها از این بازار کوتاه شده و قیمت به صورت شفاف و از طریق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که این امر به نفع تولید کننده و مصرف کننده است.

    این نماینده مجلس، اعتماد مسئولان به بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه را اتفاقی میمون در بخش کشاورزی کشور دانست و افزود: اگر بخواهیم عرضه هر محصولی در بورس کالا موفق باشد، باید فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص صورت بگیرد، زیرا بخش کشاورزی سنتی بوده و ضروری است تا کشاورزان با نحوه معامله در بورس آشنا شوند و در این زمینه آموزش ببینند، در این صورت همه کشاورزان از عرضه محصولات در بورس کالا استقبال می‌کنند.

    براساس این گزارش، معاملات قرارداد آتی زعفران برای تحویل شهریور 97 چهارشنبه هفته گذشته در مراسمی رسمی در بورس کالای ایران راه اندازی که این سررسید تا تاریخ 20 شهریور ماه 1397 قابل معامله خواهد بود. همچنین اندازه هر قرارداد 100 گرم زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل خواهد بود.

    برچسب ها