عصر خودرو

معاون رئیس کل گمرکات ایران:

مشکلات صادرکنندگان با بهبود تجهیزات کنترلی گمرکات کاهش می‌یابد

عصر بازار- مقدسی گفت:با ارتقاء تجهیزات کنترلی گمرکات عراق و بهره مندی این کشور از فناوری روز، مشکلات صادر کنندگان داخلی کاهش می‌یابد.

مشکلات صادرکنندگان با بهبود تجهیزات کنترلی گمرکات کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا مقدسی معاون رئیس کل گمرکات ایران  در مورد برخی از گله‌مندی‌های صادرکنندگان مبنی‌بر مشکلات گمرکی در کشور عراق، اظهار کرد: تمام تلاش و تمرکز سیاستگذاران و مجریان عرصه تجارت خارجی کشور معطوف به حل مشکلات صادرکنندگان است، اما در برخی مواقع مشکلات اجرایی، حوادث منطقه و تصمیم‌های اتخاذی در کشور مقصد، فرآیند صادرات را با کُندی رو به رو می‌کند.

    معاون رئیس کل گمرکات ایران افزود: البته بخش زیادی از مشکلات مرزی با رایزنی‌های دیپلماتیک، گفتگو‌های رسمی مقامات تجاری و گمرکی کشور مبداء و مقصد  رفع می‌شود. اکنون بخش زیادی از مشکلات رایج گذشته حل شده و در  تلاش برای رفع  چالش های باقیمانده هستیم.

    مقدسی ادامه داد: گا‌هی به علت مشکلات و مسائل منطقه ای با بسته شدن غیر منتظره مرز‌های عراق روبه‌رو می‌شویم که خساراتی بر تجار وارد می‌کند اما سیاست و استراتژی مسئولان  گمرک ایران همواره بر پایه کمک به تجار و طرف گمرکی مقابل (گمرک مرز کشور مقصد) در راستای رفع موانع است. با اخذ تدابیر لازم مانع از توقف کامل عملیات گمرکی شده ایم.

    معاون رئیس کل گمرکات ایران با اشاره به همکاری‌های متقابل هر دو طرف کشور مبداء و مقصد برای تجهیز گمرکات مرزی، بیان کرد: برنامه‌هایی برای همکاری‌های متقابل ایران و عراق در تجهیزات کنترلی گمرکات داریم که با بهره مندی این کشور، مشکلات صادر کنندگان داخلی تا حدی بهبود می‌یابد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  تعابیر متفاوتی  از کالای قاچاق و تخلف‌های گمرکی وجود دارد، توضیح داد: باید بین تخلف گمرکی که بر اساس قانون امور گمرکی جرائمی بر آن مترتب است با قاچاق کالا که مسیر رسیدگی و بررسی آن در محاکم قضایی انجام می‌گیرد، تفاوت قائل شد.

    مقدسی مطرح کرد: متاسفانه گاهی این دو مفهوم (تخلف گمرکی و قاچاق) به طور اشتباه مترادف و در عوض یکدیگر بکار می‌روند در‌حالی‌که روال بررسی کشف، رسیدگی و مجازات‌های این دو در قوانین و مقررات جاری کاملا متفاوت با یکدیگر است.

    معاون رئیس کل گمرکات ایران با تاکید بر همت در اجرای شعارسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: با توجه به شعار حمایت از کالای داخلی باید "پویایی اقتصادی" را با "مدیریت بهینه واردات و ارائه تسهیلات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان " ممکن کرد.

    مقدسی در خاتمه یادآور شد: گمرک با اقداماتی نظیر ارائه تسهیلات ویژه مالی به تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از بازار خارجی تامین می‌کنند و همچنین کاهش زمان انجام فرآیند‌های گمرکی از طریق دور اظهاری و حذف ایستگاه‌های کاری صادرکنندگان، از کالای داخلی حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو