عصر خودرو

آمریکا به زودی صادرکننده نفت می‌شود

عصر بازار- یکی از دستیاران سنای آمریکا گفت، ممنوعیت ۴۰ ساله صادرات نفت خام آمریکا «به احتمال خیلی زیاد» در طرح جدید تامین هزینه های دولت این کشور برداشته خواهد شد.

آمریکا به زودی صادرکننده نفت می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یکی از دستیاران سنای آمریکا گفت، ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت خام آمریکا «به احتمال خیلی زیاد» در طرح جدید تامین هزینه های دولت این کشور برداشته خواهد شد و مذاکرات در مورد توافق نهایی بودجه ای احتمالا در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

    سخنگوی هری رید، رهبر اقلیت سنا در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت صادرات نفت آمریکا در طرح بودجه ای جدید برداشته خواهد شد گفت، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.
    کریستن اورتمن، سخنگوی رید افزود: «ما به توافق نهایی در مورد توسعه دهنده های مالیاتی نرسیده ایم.»
    رهبران دو حزب مطرح آمریکا در مجلس نمایندگان و سنا در روزهای اخیر مشغول مذاکرات در پشت درهای بسته بوده اند تا ببینند که آیا می توانند در مورد طرح بودجه دولت فدرال به توافق برسند. شرکت های بزرگ انرژی و جمهوری خواهان که دست بالاتر را در کنگره دارند می گویند، لغو محدودیت تجارت نفتی، موجب زنده نگه داشتن روند رو به رشد صنعت حفاری آمریکا خواهد شد و جایگزین هایی در اختیار متحدان این کشور برای نخریدن نفت خام از روسیه و اعضای اوپک خواهد گذاشت.
    مخالفان، از جمله بسیاری از دموکرات های حاضر در سنا می گویند، این اقدام موجب به خطر افتادن فرصت های شغلی در بخش پالایش نفت و کشتی سازی خواهد شد و با انجام فعالیت های حفاری بیشتر به محیط زیست آسیب خواهد رساند.
    کاخ سفید همواره اعلام کرده که باراک اوباما مخالف لغو ممنوعیت صادرات نفت خام آمریکاست و کنگره باید به جای این کار به توسعه منابع انرژی های سبز کمک کند. با این حال کاخ سفید اعلام نکرده که در صورت تصویب بودجه ای که در بر دارنده لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا باشد، اوباما آن را وتو خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها