عصر خودرو

در نیمه نخست سال‌جاری صورت گرفت

صادرات ۳ میلیون تنی آهن از کشور

عصر بازار- رئیس اتحادیه آهن فروشان از صادرات ۳ میلیون تنی آهن از کشور در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

صادرات ۳ میلیون تنی آهن از کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادرات 3 میلیون تنی آهن از کشورمحمد آزاد با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال‌‍جاری میزان تولید آهن در کشور 8.5 میلیون تن بوده گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری این رقم به 17 میلیون تن افزایش یابد.

    وی افزود: در حال حاضر 2.5 میلیون تن آهن رسوب شده در انبار کارخانجات کشور وجود دارد که هنوز بازار صادراتی خاصی برای آن پیش‌بینی نشده و از سوی دیگر در بازار داخلی نیز مشتری ندارد.

    رئیس اتحادیه آهن فروشان با بیان اینکه هم اینک 200 کارخانه تولید آهن و محصولات آهنی در کشور فعالیت دارند اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به رکود بی‌سابقه در بازار آهن کشور عمده فعالیت‌های مربوط به تولیدات آهن داخلی در حوزه صادرات متمرکز شده است.

    به گفته آزاد در شش ماهه نخست سال‌جاری 3 میلیون تن آهن به کشورهای همسایه، حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه، اروپا و آمریکای لاتین صادر شده است.

    وی همچنین به پیش‌بینی فعالان بازار آهن کشور در خصوص خروج این صنعت از رکود اشاره کرد وگفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده و متناسب با بودجه‌ای که دولت برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور پیش‌بینی می‌کنند صنعت تولید آهن و محصولات آهنی از رکود خارج شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها