عصر خودرو

ادامه روند نزولی تقاضای نفت در ایران

عصر بازار- رشد تقاضای نفت در ایران در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدود ۱۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و این درحالیست که طی این مدت رشد تقاضای نفت در کویت، عربستان، امارات و دیگر کشورهای عضو اوپک شاهد افزایش تا سقف ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

ادامه روند نزولی تقاضای نفت در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، گزارش ماهانه اوپک حاکی از این است که قیمت نفت ایران در یازدهمین ماه امسال با افتی بیش از 5.5 دلاری بیشترین کاهش قیمت نفت را در بین کشورهای عضو و در آستانه پایان سال جاری میلادی تجربه کرده است، این گزارش در عین حال نشان می‌دهد که در سه ماهه سوم امسال تقاضا برای نفت در ایران نیز کاهش یافته است.

    طبق این گزارش کاهش تقاضا برای نفت در ایران، در دو دوره آخر بررسی یعنی سه ماهه دوم و سوم امسال حدود 15 هزار بشکه افت داشته است.

    گزارش اوپک از میزان تقاضای نفت در کشورهای عضو، طی سه ماهه سوم امسال نشان می‌دهد که تقاضای نفت در امارات در این مدت حدودا 150 هزار بشکه در روز، در کویت حدودا 120 هزار بشکه در روز و در عربستان 100 هزار بشکه در روز افزایش تقاضا داشته است و افزایش تقاضا در بین دیگر کشورهای عضو اوپک نیز به 300 هزار بشکه در روز می‌رسد.

    کاهش تقاضای نفت در ایران طی سه ماهه دوم و سوم سال جاری در حالی اتفاق می‌افتد که ایران طی نخستین فصل سال 2015 شاهد افزایش تقاضایی در حدود 100 هزار بشکه برای نفت سنگین خود بوده است و روند تقاضای نفت در ایران از دومین فصل سال 2013 تا نخستین فصل سال جاری رشدی مثبت را تجربه کرده بود.

    اما پیش از آن نیز تقاضای نفت در کشور از نیمه نخست سال 2013 به قبل افتی بین 5 تا 15 هزار بشکه در روز را داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها