عصر خودرو

رشد معاملات بازار اول فرابورس در هفته سوم آذر

عصر بازار- حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول فرابورس با رشد قابل توجهی مواجه شد و گروه هتل و رستوران با سهم ۳۱ درصدی، جایگاه اول معاملات را از آن خود کرد.

رشد معاملات بازار اول فرابورس در هفته سوم آذر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، معاملات بازار فرابورس در هفته‌ سوم آذرماه با حجم کمتر و ارزش بیشتر نسبت به هفته قبل از آن تمام شد و در مجموع 493 میلیون ورقه بهادار به ارزش 5 هزار و 544 میلیارد ریال داد و ستد را به ثبت رساند.

    حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول با رشد چشمگیر 223 و 349 درصدی همراه و 92 میلیون ورقه بهادار به ارزش 392 میلیارد ریال داد و ستد شد؛ این در حالی است که در بازار دوم 260 میلیون ورقه بهادار به ارزش 844 میلیارد ریال مبادله شد که این وضعیت حاکی از افت 13 درصدی حجم و 5 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته دوم آذر است.
    علاوه بر این، در بازار پایه نیز 119 میلیون ورقه بهادار به ارزش 178 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و بازار ابزارهای نوین مالی شاهد داد و ستد 22 میلیون ورقه بهادار به میزان 4 هزار و 130 میلیارد ریال بود.
    بیشترین حجم معاملات روزانه در هفته سوم آذر به میزان 182 میلیون و 500 هزار ورقه بهادار در روز سه‌شنبه انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم یک هزار و 461 میلیارد و 580 میلیون ریال مربوط به چهارشنبه بود.
    بر اساس این گزارش، در روز سه‌شنبه رقابت برای خرید بلوک 59.9 درصدی قند چهارمحال در نماد "قچار4" با قیمت 4600 ریال به پایان رسید.
    ارزش بازار فرابورس ایران در روز پایانی معاملات هفتگی با اندکی افت معادل 772 هزار و 861 میلیارد ریال شد و آیفکس هم با کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه هفته قبل در عدد 683 واحد ایستاد.
    این گزارش می‌افزاید، در هفته معاملاتی منتهی به 18 آذر‌ماه، گروه هتل و رستوران با سهم 31 درصدی از معاملات به صدر صنایع پیشرو رسید و گروه خودرو و بانک‌‌ها به ترتیب با سهم 10 و 9 درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها