عصر خودرو

مدیر کالایی کارگزاری آپادانا:

آتی ارز ریسک نوسانات بازار را پوشش می‌دهد

عصر بازار- مدیر کالایی کارگزاری آپادانا گفت: شفافیت معاملاتی از ویژگی های مثبت بازار مشتقه ارز است به طوری که فعالان اقتصادی این امکان را دارند که میزان سود و زیان خود را تخمین بزنند.

آتی ارز ریسک نوسانات بازار را پوشش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، پیام آرمات، مدیر کالایی کارگزاری آپادانا درباره مزایای بازار مشتقه ارز گفت: در حال حاضر ارز در کشور ما از روند ثابتی برخوردار نیست و متاسفانه این نوسانات آثار مخربی بر اقتصاد کشور به دنبال داشته و دارد.

    وی افزود: همانطور که می دانید بازار سکه هم که متاثر از نوسانات نرخ ارز و همچنین قیمت جهانی است، طی سال های گذشته دچار تلاطم شد که خوشبختانه با برنامه ریزی و مدیریت کلان توانستیم از این تلاطم تا حدودی خارج شویم.

    به گفته وی بازار مشتقه ارز به کاهش نرخ ارز کمک خواهد کرد.

    آرمات در ادامه با بیان اینکه بازار مشتقه ارز علاوه بر این که ریسک نوسانات را پوشش می‌دهد، در کاهش فاصله نرخ ارز رسمی و غیر رسمی کمک شایانی می‌کند، تصریح کرد: راه اندازی بازار مشتقه ارز کنترل نرخ ها را به دنبال دارد و نقاط مثبت آن بیشتر است.

    مدیر کالایی کارگزاری آپادانا افزود: طی سال های گذشته به دلیل نبود این ابزارها و نوسانات شدید نرخ ارز، بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ متضرر شدند، اما بورس ارز در بلند مدت این امکان را برای آن ها فراهم می کند تا با استفاده از ابزارهای مالی مناسب، نوسانات ناشی از نرخ ارز را پوشش دهند.

    به گفته وی شفافیت معاملاتی از دیگر ویژگی های مثبت بورس ارز است بطوریکه فعالان اقتصادی این امکان را دارند که میزان سود و زیان خود را تخمین بزنندو این امر به بنگاه های اقتصادی کمک می کند تا برای سود و زیان احتمالی حادث شده خود برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

    وی اضافه کرد: در صورت کمک و حمایت دولت از بازار مشتقه ارز، شفافیت و کارایی لازم برای بورس رقم خواهد خورد که هم به نفع مردم و هم صنایع است.

    آرمات تاکید کرد: شفافیت قیمتی در حوزه ارز موجب خواهد شد که سایر بخش ها نیز از شفافیت بیشتری برخوردار شوند و دیگر رانت خواری از بازار حذف خواهد شد.

    وی افزود: با بورس ارز نوسانات پایان یافته و به ثبات در نرخ می رسیم و به نفع سازمان و دولت خواهد بود و خوشبختانه راه اندازی بازار مشتقه ارز از سوی مسئولان و مدیران کشور مورد استقبال قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو