عصر خودرو

'روس نفت'به مراحل پایانی خرید سهام پالایشگاه اسار هند نزدیک می شود

عصر بازار- به نظر می رسد که معامله بین گروه«اسار اویل»هند و شرکت «روس نفت»روسیه برای خرید ۴۹ درصد از سهام یک پالایشگاه نفت این گروه به مرحله نهایی نزدیک می شود.

'روس نفت'به مراحل پایانی خرید سهام پالایشگاه اسار هند نزدیک می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت نفتی «روس نفت» روسیه قرار است که 49 درصد از سهام شرکت اسار اویل (Essar Oil) هند را بخرد.
    روزنامه انگلیسی زبان اکونومیک تایمز روز جمعه، طی گزارشی از دهلی نو در این خصوص، نوشت: گروه اسار توانسته است که یک وام 330میلیون دلاری راازبانک وی.تی.بی.(VTB)روسیه برای اجرای طرح 20 میلیارد و 810 میلیون روپیه ای خود برای خروج شرکت اسار اویل از بازارهای بورس هند دریافت کند.
    گروه اسار در نظر دارد که سهام سهامداران عادی را که 28.54 (28 ممیز 54) درصد می باشد به قیمت هر سهم 146.05 روپیه به منظور تقویت موقعیت مالکان این گروه «شاشیکانت روییا» (Shashikant Ruia) و «راویکانت روییا» (Ravikant Ruia) بخرد.
    منابع مطلع گفتند که گروه اسار توانسته است که یک وام 330 میلیون دلاری را از بانک وی.تی.بی. روسیه دریافت کند. این مبلغ معادل مبلغی است که این گروه باید برای خروج شرکت اسار اویل از بازارهای سهام هند پرداخت کند.
    دریافت این وام بخشی از یک توافق کلی حاصله در ماه ژوئیه بین برادران روییا و روسیه برای فروش 49 درصد از سهام شرکت اسار اویل به شرکت روس نفت روسیه می باشد.
    طرفین همچنین قرارداد جداگانه ای را امضا کرده اند که براساس آن، شرکت روس نفت سالانه 10 میلیون تن نفت خام را برای مدت 10 سال به این پالایشگاه ارسال خواهد کرد. این مقدار نفت خام، در واقع، نصف ظرفیت پالایشگاه شرکت اساراویل در شهر وادینار می باشد.
    منابع مذکور گفتند که قرارداد نهایی برای فروش سهام بر سر ارزش گذاری گیر کرده است ، ولی گروه اسار مبلغ لازم را برای خروج شرکت اسار اویل از بازار سهام کسب کرده است.
    براساس اطلاعیه این شرکت، روند فروش سهام شرکت اسار اویل از 15 دسامبر آغاز و در 21 دسامبر به پایان خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها