عصر خودرو

نفت آمریکا ۳۶ دلاری ماند

عرضه مازاد نفت را در کف ۷ ساله نگه داشت

عصر بازار- پس از آنکه کشورهای خاورمیانه با وجود عرضه مازاد نفتی به ادامه تولید نفت خود ادامه دادند، قیمت نفت خام در معاملات آسیایی روز جمعه در پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ ایستاد.

عرضه مازاد نفت را در کف ۷ ساله نگه داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با افتی 29 سنتی 39 دلار و 44 سنت معامله شد، قیمتی که نزدیک پایین‌ترین مقدار هفت سال اخیر(39 دلار و 38 سنت) این معیار جهانی بوده است. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با 25 سنت کاهش به 36 دلار و 51 سنت رسید که تنها اندکی بیش از 36 دلار و 38 سنت، پایین‌ترین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت از فوریه 2009 بوده است.

    ریچارد گوری، رئیس مرکز مشاوره JBC اعلام کرد: «در سه ماهه بعدی در مقایسه با این فصل میزان تقاضا کم خواهد وی همچنین احتمال 20 دلاری شدن نفت را نیز رد نکرد.تولیدکنندگان بسیاری در تلاش برای بدست‌آوردن جریان نقدی مثبت هستند و به این معناست که باید تولید خود را به حد بیشینه برسانند. همچنین بشکه‌های نفت ایران نیز در حال بازگشت به بازار هستند. »

    بر اساس اظهارنظر بسیاری از کارشناسان، یک نتیجه این تولید بالا، پرشدن ظرفیت جایگاه‌های ذخیره‌سازی نفت خواهد بود که انتظار می‌رود تا اوایل سال 2016 تکمیل شوند. عراق با دوبرابر کردن تولید خود در یک دهه اخیر به عنوان یکی از بزرگترین مسببان این عرضه مازاد شناخته می‌شود، این در حالیست که این میزان تولید بیش از نیاز روزانه هند بوده است.

    با جود پیش‌بینی رشد تقاضای کم برای نفت خام در سال آینده و به منظور کمک به حفظ سهم بازار، اوپک در ماه نوامبر بیش از هرماه دیگری از سال 2008 تا کنون تولید داشته است. استراتژی کارتل برای دفاع از سهم بازار خود روی آوردن به تولید در سطوح بالا بوده که به نظر کارساز آمده است.

    بر اساس اطلاعات بدست آمده از اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا، مهمترین عامل رشد عرضه غیر اوپکی، برای نهمین ماه متوالی کاهش یابد.

    اثرات عرضه مازاد همچنین به بازار گاز طبیعی نیز سرایت کرده است. قیمت گاز طبیعی آمریکا  برای اولین بار در این هفته به زیر 2 دلار به ازای هر واحد گرمایی بریتانیایی رسیده است. قیمت گاز در سال جاری در حدود 46 درصد کاهش داشته و نسبت به اوج خود در سال 2008 افتی 84 درصدی را تجربه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو