عصر خودرو

تولید نفت در میدان کاشاگان قزاقستان شروع می‌شود

عصر بازار- وزیر اقتصاد قزاقستان اعلام کرد: این کشور قصد دارد تولید نفت در میدان فراساحلی کاشاگان در دریای خزر را دسامبر ۲۰۱۶ (آذرماه ۱۳۹۵) شروع کند.

تولید نفت در میدان کاشاگان قزاقستان شروع می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، یربولات دوسایف وزیر اقتصاد قزاقستان در یک نشست دولتی گفت: مرحله‌ فعال توسعه یک پروژه نفتی دیگر موسوم به "تنگیزشورویل" آوریل 2016 آغاز خواهد شد.

    میدان نفتی کاشاگان یکی از بزرگترین اکتشافات نفتی جهان در چند دهه اخیر است اما توسعه آن دچار تاخیر، افزایش هزینه و مشکلات فنی شده است.

    این میدان اولین محموله نفتی را با یک دهه تاخیر در سپتامبر 2014 تولید کرد اما فعالیت آن یک ماه بعد به دلیل نشت گازهای سمی متوقف شد.

    سهامداران پروژه کاشاگان، شرکت‌های اکسون موبیل، شل، توتال، اِنی، شرکت ملی نفت چین، اینتکس ژاپن و شرکت انرژی قزاقستان موسوم به "کازمونای گاز" هستند.

    وزارت محیط زیست قزاقستان در ماه سپتامبر و اکتبر اعلام کرد که از این میدان 2.8 میلیون مترمکعب گاز سمی نشت کرده که به آلودگی محیط اطراف انجامیده است.

    نشت و اشتعال گاز غیرقابل فروش یا پالایش در صنعت نفت امری غیرعادی نیست، اما مقدار نشت باید طبق مقررات زیست محیطی باشد.

    این گاز که حاوی سولفات هیدروژن است هنگام سوختن دی ‌اکسید سولفور تولید می‌کند که می‌تواند به اسیدی ‌شدن آب و خاک و لطمه به محیط زیست بینجامد.

    دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان است که گونه‌های جانوری و گیاهی حفاظت شده در آن وجود دارد.

    قزاقستان از کنسرسیوم بین‌المللی توسعه ‌دهنده میدان نفتی کاشاگان در دریای خزر 737 میلیون دلار خسارت طلب کرده است.

    وزارت محیط زیست قزاقستان اعلام کرده به دلیل خسارت به محیط زیست ناشی از نشت گاز یک جریمه 737 میلیون دلاری را از کنسرسیوم توسعه‌دهنده میدان کاشاگان که تحت اداره شرکت انی ایتالیا فعالیت می‌کند می‌خواهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو