عصر خودرو

بلومبرگ:

انقلاب نفت شیل آمریکا متوقف شده است

عصر بازار- بلومبرگ با اشاره به این که در اثر اُفت قیمت نفت، انقلاب نفت شیل در آمریکا متوقف شده است، نوشت: یک شرکت نفتی آمریکا مجبور شده است ۱.۱ میلیارد بشکه از منابع نفتی زیرزمینی خود را از برآوردهایش حذف کند.

انقلاب نفت شیل آمریکا متوقف شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت چساپیک انرژی آمریکا یکی از چندین شرکت آمریکایی است که باید در یک چشم به هم زدن، 1.1 میلیارد بشکه از منابع نفتی زیرزمینی خود را از برآوردهای خود حذف کند.

    شرکت های فعال در صنعت نفت شیل آمریکا ناگزیر شده اند برآوردهای خود از منابع نفتی گزارش شده شان را با توجه به واقعیت های دشوار اقتصادی حاکم بر بازار تطبیق دهند. با رسیدن قیمت نفت به زیر 40 دلار، اکنون بهره برداری از بسیاری از ذخایر زیرزمینی نفتی شرکت های آمریکایی دیگر به صرفه نیست و این منابع باید از فهرست ذخایر آنها حذف شود.
    دیوید هاگز، از اعضای انستیتوی پست کربن و یکی از دانشمندان سابق تحقیق ژئولوژیک کانادا در این باره گفت: «شرکت ها قبلا خوش بینی بیش از حدی را در پیش بینی های خود به  خرج داده بودند.»
    با تغییر برآوردها، بر اساس اظهاریه های تسلیم شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، حجم منابع نفتی شرکت چساپیک 45 درصد کاهش یافته است. این شرکت اعلام کرده که اکتشافات و توسعه های جدید بخشی از این کاهش منابع را جبران خواهد کرد. گوردون پنویر، سخنگوی شرکت چساپیک از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد.
    اما شرکت چساپیک تنها شرکتی نیست که میزان منابعش کاهش پیدا کرده است. شرکت بیل بارت در دنور نیز 40 درصد منابع خود را از دست داده و شرکت اوآسیس پترولیوم نیز با افت 33 درصدی منابع خود مواجه بوده است. لری بوسناردو، سخنگوی شرکت بیل برت و ریچارد روباک از شرکت اوآسیس به سوالات مطرح شده در این خصوص پاسخی ندادند.
    انقلاب نفت شیل در آمریکا که این کشور را بیش از هر زمان دیگری از دهه 1980 به این طرف به خودکفایی در تولید انرژی نزدیک کرد، بر وام های استقراض شده ای بنا شده بود که تضمین بازگرداندن آنها، وعده هایی بود که شرکت ها در مورد حجم تولیدات آینده خود داده بودند. استحصال نفت از چاه های جدیدی که بر اساس نفت بشکه ای 95 دلار در سال گذشته حفاری شده بودند، مسلما با قیمت های پایین فعلی اقتصادی نیست و در نتیجه ظاهرا انقلاب نفت شیل در آمریکا متوقف شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها