عصر خودرو

رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

پروانه بهره‌برداری باید به گل گهر و چادرملو بازگردانده شود

عصر بازار- رییس کل سازمان خصوصی سازی بر لزوم حفظ رابطه دولت با بنگاه های اقتصادی پس از خصوصی سازی تاکید کرد.

پروانه بهره‌برداری باید به گل گهر و چادرملو بازگردانده شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، پوری حسینی که درباره بازپس گیری پروانه بهره برداری از شرکت های چادرملو و گل گهر پس از واگذاری این شرکت ها سخن می گفت، با بیان اینکه سلب دارایی و اموال از شرکت ها پس از خصوصی سازی، منجر بی اعتمادی به روند خصوصی سازی می شود، از سازمان بورس و اوراق بهادار خواست که تمام تلاش خود را برای حمایت از سهامداران شرکت های خصوصی شده با بازپس گیری پروانه های بهره برداری آنها به کار بندد.

    این مقام مسئول، به واگذاری سهم سنگ آهن مرکزی اشاره کرد که در سال 92 از سوی سازمان خصوصی سازی به فروش رسید و اظهار داشت: قیمت گذاری و فروش سهام این شرکت دولتی به واسطه صورت های مالی و لیست دارایی های آن از سوی سازمان خصوصی سازی صورت گرفت، بنابراین سازمان خصوصی سازی در برابر هر گونه اقدامی از سوی دولت مبنی بر باز پس گیری دارایی و اموال این شرکت، خود را مکلف به حمایت از سهامداران این شرکت می داند.

    رییس کل سازمان خصوصی سازی با بیان این که دو شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر از سوی سازمان خصوصی سازی قیمت گذاری و عرضه نشده است، امیدنامه این شرکت های معدنی و صنعتی را مورد اشاره قرار داد که در امید نامه این شرکت ها لیست اموال و دارایی آن ها آورده شده است و سازمان بورس با استناد به اطلاعات مندرجه در امیدنامه آن ها، مبادرت به عرضه سهام این دو شرکت در بورس کرده است.

    وی با توجه به سلب پروانه بهره برداری از شرکت های سنگ آهنی، این سوال را مطرح کرد که چرا امروز پس از گذشت چند سال از خصوصی سازی این دو شرکت معدنی و صنعتی، این امیدنامه فاقد اعتبار شده است؟

    پوری حسینی مراجعه به امیدنامه شرکت های چادرملو و گل گهر را راهگشا دانست که به این واسطه موضوع از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان متولی بازار سهام قابل پیگیری است.

    معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اظهار نگرانی از بروز خدشه به روند خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های دولتی به مردم، عنوان کرد: در واگذاری سهام از سوی بورس یا سازمان خصوصی سازی به مردم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که سهام این شرکت ها به موجب لیست اموال و دارایی ها و صورت های مالی میاندوره ای آن ها قیمت گذاری می شود، لذا نباید این اجازه داده شود که پس از عرضه و خصوصی سازی، دارایی های این شرکت ها از آنها باز پس گرفته شود.

    وی با بیان اینکه در این خصوص سازمان خصوصی سازی مقصر نیست، اضافه کرد: این سازمان تنها متولی آماده سازی شرکت ها برای واگذاری یا عرضه از طریق بورس است و عدم تغییر فضای کسب و کار و یا حفظ دارایی ها و اموال بعضا به سیاست گذاری های کلان و نوع نگاه به فرآیند خصوصی سازی باز می گردد.

    معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: عرضه سهام شرکت های چادرملو و گل گهر در زمان مدیریت من بر این سازمان صورت نگرفته است اما در هر حال اگر طبق امید نامه این شرکت های صاحب پروانه بهره برداری بوده اند، نباید بعد از خصوصی سازی این پروانه به عنوان یک دارایی مهم و در اختیار از آن ها سلب می شد؛ لذا حق پیگیری این موضوع برای سهامداران صنعت سنگ آهن و سازمان بورس محفوظ است.

    وی با تاکید بر این که سازمان خصوصی سازی هم در این مسیر مدافع اجرای قانون است، تصریح کرد: در این میان سازمان خصوصی سازی از ارایه هر گونه حمایتی که به رعایت حقوق سهامداران و سرمایه گذاران منتج شود، دریغ نخواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها