عصر خودرو

دکل جدید ایران وارد خلیج فارس شد؛

افزایش دکل‌های نفتی در میادین مشترک با امارات و عربستان

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به ورود یک دستگاه دکل جدید حفاری به طرح توسعه میادین نفت و گاز ایران در خلیج فارس از افزایش تعداد دکل‌ها در توسعه میادین مشترک نفتی خبر داد.

افزایش دکل‌های نفتی در میادین مشترک با امارات و عربستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سعید حافظی در تشریح برنامه‌های حفظ و نگهداشت تولید نفت در میادین مشترک در خلیج فارس، گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی و تعداد دکل‌های دریایی، هم اکنون اولویت اول توسعه، حفظ و نگهداشت نفت و گاز با میادین مشترک است.

    مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام این که هم اکنون در میدان مشترک نفتی سلمان به طور همزمان سه دستگاه دکل حفاری مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: در این میدان مشترک علاوه بر حفظ و نگهداشت تولید نفت و گاز، طرح توسعه آن هم در دستور کار قرار دارد.

    وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین تعداد دکل های حفاری دریایی در طرح توسعه میادین مشترک نفتی فروزان و سلمان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: با وجود این که در میادین دریایی به دلیل پتانسیل درونی کم، افت تولید سالیانه بالایی (به طور میانگین 12 تا 13 درصد) وجود دارد، شرکت نفت فلات قاره اجازه نداده است تا در میادین مشترک این افت تولید خود را نشان دهد.

    این مقام مسئول با یادآوری اینکه درحال حاضر سیاست شرکت ملی نفت ایران استفاده از دکل های حفاری ایرانی است، تبیین کرد: از این رو اولین مناقصه برای اجاره یک دستگاه دکل دریایی برگزار شده و یک شرکت حفاری خصوصی پس از انجام مراحل فنی، مالی و شرکت در مناقصه توانست در میانِ چهار شرکت دارای دکل حفاری دریایی برنده شده است.

    حافظی با بیان اینکه دکل حفاری این شرکت بخش خصوصی به زودی فعالیت های خود را در طرح های نفت و گاز خلیج فارس آغاز می کند، خاطرنشان کرد: مناقصه دوم هم منتشر شده و به زودی به منظور افزایش تعداد دکل های در حال کار شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها