عصر خودرو

پیش‌بینی کارشناسان نشان داد :

طلا میزبان افزایش بیشتر قیمت‌ها

عصر بازار- بر مبنای نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند.

طلا میزبان افزایش بیشتر قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طلا پس از اینکه دوشنبه گذشته به پایینترین قیمت سال 2018 سقوط کرد، اواخر هفته بخشی از ضرر اخیرش را جبران کرد و به بالای مرز 1300 دلار بازگشت. بهبود عوامل فنی و همچنین گزارش کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا که هیچ نشانه‌ای از تمایل سیاستگذاران آمریکایی برای تحکیم بیشتر سیاست پولی را نشان نداد و همچنین لغو دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی از جمله عواملی بودند که به افزایش قیمت طلا کمک کردند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 18 نفر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 61 درصد افزایش قیمت طلا و چهار نفر یا 22 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که 3 نفر یا 17 درصد نظری نداشتند.

    در این بین، 730 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها 393 نفر یا 54 درصد افزایش قیمت طلا و 243 نفر یا 33 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ 94 نفر یا 13 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    برای هفته گذشته کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند قیمت طلا به اکثریت نرسیده بودند و 44 درصد از کارشناسان وال‌استریت افزایش قیمت و 49 درصد از سرمایه‌گذاران کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 70 سنت یا کمتر از 0.1 درصد کاهش یافت و در 1303.70 دلار بسته شد. اما طلا برای کل هفته حدود یک درصد افزایش ثبت کرد.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه "پرایس فیوچرز" با توجه به گزارش بانک مرکزی آمریکا که نشان می‌دهد سیاستگذاران آن تمایل دارند اجازه دهند فشارهای تورمی افزایش پیدا کند، انتظار دارد قیمت طلا رشد بیشتری پیدا کند. با وجود اینکه ارزش بالای دلار آمریکا هفته گذشته قیمت طلا را تحت فشار منفی قرار داد اما تقاضای فیزیکی مطلوب و ریسک‌های ژئوپلیتیکی ممکن است در هفته جاری به عملکرد بهتر این فلز ارزشمند کمک کنند.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" نیز انتظار دارد طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند. عواملی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر طلا را تضعیف کرده اند، کاهش تنش‌های بین المللی پیرامون کره، نرخ‌های بهره بالاتر و درخشش بازارهای سهام بوده اند که همگی روند معکوسی پیدا کرده اند.

    شون لاسک، مدیر شرکت "والش تریدینگ" نیز انتظار دارد طلا در هفته جاری تلاش کند مرز 1330 دلار را یک بار دیگر بشکند.

    با وجود اینکه طلا هفته گذشته از مرز 1300 دلار عبور کرد اما این فلز نتوانسته سطوح مقاومت کلیدی را درهم شکسته و به قیمت‌های بالاتری صعود کند.

    با این حال اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک به کیتکونیوز گفت: به دلیل کاهش بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا که نشان دهنده توقف روند صعودی دلار است، به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خوش‌بین است. وی همچنین خاطرنشان کرد طلا می‌تواند از ابهامات اقتصادی رو به رشد در اروپا سود ببرد.

    برچسب ها