عصر خودرو

کاهش ۱۷ درصدی خرید نفت ایران توسط کره جنوبی در ماه آوریل

عصر بازار- واردات نفت ایران توسط کره جنوبی در ماه آوریل سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۳ درصد کاهش یافت.

کاهش ۱۷ درصدی خرید نفت ایران توسط کره جنوبی در ماه آوریل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, واردات نفت ایران توسط کره جنوبی در ماه آوریل با 17 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 10.01 میلیون بشکه رسید.

    یکی از دلایل این مساله کاهش واردات میعانات گازی ایران به کره بود و انتظارم می‌رود، این روند با توجه به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه یابد.

    کره جنوبی بنا به آمار ارائه شده از سوی شرکت ملی نفت کره در آوریل سال 2017 ، 12.11 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده بود.

    بنابراین ماه آوریل ششمین ماه پیاپی است که کره جنوبی واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد. از ماه نوامبر کره جنوبی واردات نفت از ایران را کاهش داده است.

    واردات نفت ایران در ماه آوریل همچنین نسبت به ماه مارس 13.7 درصد کاهش یافته است. به طورکلی واردات نفت ایران در 4 ماه نخست سال جاری توسط کره نسبت به مدت مشابه سال قبل 34.6 درصد کاهش یافته و از 58.84 میلیون بشکه به 38.51 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    در سال 2017 کره جنوبی واردات نفت از ایران را نسبت به سال 2016 با 32.1 درصد افزایش به 147.87 میلیون بشکه رساند.

    یکی از دلایل کاهش صادرات نفت ایران به کره کاهش خرید میعانات گازی از سوی کره جنوبی بوده است که دلیل آن نیز آغاز به کار تقسیم‌کننده‌های جدید میعانات گازی در ایران بوده است.

    انتظار می‌رود با بازگشت تحریم علیه بیمه‌ نفت‌کش‌های حامل نفت ایران کره جنوبی واردات نفت از ایران را بیش از پیش کاهش دهد. کره جنوبی همچنین برای جبران کاهش واردات نفت از ایران نیاز خود را از روسیه، آمریکا و قزاقستان تامین می‌کند.

    واردات نفت کره جنوبی در ماه آوریل از روسیه 41 درصد افزایش داشته است. همچنین تمایل پالایشگاه‌های کره‌ای برای خرید نفت قزاقستان نیز روندی افزایشی را در پیش گرفته به گونه‌ای که واردات نفت قزاقستان توسط این کشور در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 برابر شده است.

    کره جنوبی همچنین واردات نفت از عربستان را نیز 6.6 درصد در ماه آوریل کاهش داد. واردات نفت توسط کره از کشورهایی نظیر امارات و قطر نیز در این ماه افت کرد. به طورکلی کره‌ای‌ها واردات نفت از کشورهای خاورمیانه را در ماه آوریل 6.3 درصد کاهش داده‌اند.

    برچسب ها