عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر اعلام کرد؛

سرمایه گذاری ۴۰۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر چابهار

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با قرارداد امروز، بخش خصوصی ۴۰۴ میلیارد تومان برای احداث دو پروژه ترمینال صادرات مواد معدنی و کارخانه تصفیه شکر سرمایه گذاری می کند.

سرمایه گذاری ۴۰۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر چابهار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمد راستاد در مراسم امضای قرارداد بهره برداری از اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی، گفت: در راستای سیاست های توسعه دریامحور به خصوص توسعه سواحل مکران، سال گذشته شاهد بهره برداری از فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهور و مقامات کشورهای همسایه بودیم که با این اقدام، ظرفیت این بندر از 2.5 میلیون به 8 میلیون تن در سال افزایش یافت، ضمن اینکه در حال تبدیل این بندر به بنادر نسل سوم هستیم.

    وی افزود: منظور از بنادر نسل سوم بنادری هستند که صرفا برای تخلیه و بارگیری نبوده و به مرکزی برای تولید، توزیع و لجستیک کالا تبدیل می شوند، به همین منظور، امروز شاهد امضای قراردادی برای احداث ترمینال صادرات مواد معدنی و نیز کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید رجایی هستیم.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرکت IPGL هند با سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری برای تامین تجهیزات بندری چابهار به صورت BOTمدت 10 سال در بندر چابهار ورود کرده است و تا اواسط تیرماه امسال، بهره برداری موقت از پایانه بندری چابهار از سوی این شرکت هندی انجام می شود که به همین منظور 400 هکتار از اراضی پس کرانه بندر چابهار تملک شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قراردادی که امروز به امضا خواهد رسید، در بخش احداث ترمینال مکانیزه صادرات مواد معدنی رقم 280 میلیارد تومان است که پس از احداث، 75 نفر به صورت مستقیم و 175 نفر به صورت غیرمستقیم شاغل می شوند. ظرفیت این پروژه15   میلیون تن بوده و 13 هکتار از اراضی بندری را به خود اختصاص می دهد.

    به گفته راستاد، قرارداد احداث کارخانه شکر نیز با سرمایه گذاری به مبلغ 124 میلیارد تومان با ظرفیت 150 هزار تن و بهره برداری 40 ساله در 5 هکتار از اراضی بندری بسته شده است.

    برچسب ها