عصر خودرو

هشدار اتریش به آمریکا در ارتباط با تحریم‌های فرامرزی این کشور علیه ایران

عصر بازار- وزیر امور خارجه اتریش به دولت آمریکا در ارتباط با تحریم های فرامرزی این کشور علیه ایران که منجر به نقض آشکار حقوق بین‌الملل می شود ، هشدار دارد .

هشدار اتریش به آمریکا در ارتباط با تحریم‌های فرامرزی این کشور علیه ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، کارین کنایزِل، و زیر خارجۀ اتریش به روزنامۀ آلمانی "ولت" گفت: اگر تحریمهایِ دوباره برقرار شده از سوی آمریکا علیه ایران ، در آینده فراتر از مرزهای آمریکا نیز معتبر باشند، این به معنایِ نقض آشکار حقوق بینالملل از سوی واشنگتن است.

    وی تصریح کرد : تهدید آمریکا مبنی بر تحریم شرکتهایی که بخواهند بعد از خروج این کشور از قرارداد اتمی همچنان با ایران کار تجاری انجام دهند به راحتی قابل پذیرفتن نیست.

    وزیر خارجۀ اتریش در ادامه افزود:  اتحادیۀ اروپا باید به نقض حقوق بین الملل واکنش نشان دهد، همانگونه که در موارد دیگر انجام داده ایم.

    وی که کارشناس شناخته شدۀ خاور نزدیک است هشدار داد که بعد از خروج احتمالی شرکت های اروپایی از ایران ، چینی ها در ایران، تجارت اروپایی ها را برعهده خواهند گرفت.
    کنایزِل  که با مذاکره در مورد قرارداد جدید و اضافه کردن توافق هایِ دیگر  به برجام مخالف است، در بخشی دیگر از صحبت های خود تصریح کرد : به قراردادها باید پایبند بود، ما هیچگاه این موضع را نداشتیم که باید پروندۀ قرارداد امضا شدۀ سال 2015 را از نو باز کنیم. این فقط باعث عدم اطمینان حقوقی می شود.

     

    برچسب ها