عصر خودرو

رئیس مرکز رقابت بین‌المللی:

۶ بانک اعتباری آلمان حتی به رغم تهدید‌های آمریکا مبادلات خود را با ایران ادامه می‌دهند

عصر بازار- رئیس مرکز رقابت بین‌المللی گفت: ۶ بانک اعتباری آلمان مبادلات خود را به رغم تهدید‌های آمریکا با ایران ادامه می‌دهند حتی اگر شبکه بانکی سوئیفت که روزانه تریلیون‌ها دلار انتقال پول انجام می‌دهد، انتقال پول برای ایران را متوقف کند.

۶ بانک اعتباری آلمان حتی به رغم تهدید‌های آمریکا مبادلات خود را با ایران ادامه می‌دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، به رغم تهدیدهای آمریکا هنوز بانک‌های آلمانی به ادامه همکاری با ایران تأکید می‌کنند. 6 اتحادیه اعتباری در آلمان هنوز به پرداخت‌ها و مبادلات بانکی با ایران تأکید دارند و آن را ادامه می‌دهند.

    به نظر می‌رسد این 6 اتحادیه اعتباری آلمان موسوم به «وولکس بنکن» نسبت به تهدیدهای آمریکا ترسی ندارند و به دنبال فراهم کردن شرایط امور تجارت با ایران هستند.

    «پاترزیا ملفی»، رئیس مرکز رقابت بین‌المللی که توسط بانک‌ها برای انجام تجارت‌های خارجی راه‌اندازی شده است، گفت: بخش خارجی  برای تجارت با ایران به ما چراغ سبز نشان داده است.

    بر اساس این گزارش به رغم موضع سرسختانه واشنگتن بر تهران، این شرکت مبادلات مالی با شرکت‌هایی که به ایران کالا و خدمات صادر می‌کنند را ادامه خواهد داد. این روند بدون هیچ مانعی و تا اوایل آگوست ادامه خواهد یافت.

    این تاریخی است که ایالت متحده آمریکا قوانین و مقررات جدیدی را می‌خواهد اعمال کند، و آمریکا فعلا در حال تصویب تحریم‌های ترکیبی است.

    خانم ملفی گفت: اساساً تا زمانی که شرکت‌ها و بانک‌ها به الزامات و مقررات جاری کنترل صادرات آمریکا و اتحادیه اروپا چسبیده‌اند، هیچ کاری از پیش نخواهند برد.

    وی اضافه کرد: بسیار ضروری است که جزئیات قرارداد شرکت‌ها به طور کامل اطلاع‌رسانی شودو تعهدات مندرج در قراردادشان مشخص شود.

    البته در این میان بانک‌های بزرگتر نظیر «دویچه‌بانک»، «کامرزبانک» و «دیزل بانک» موضع سردی نسبت به ایران نشان می‌دهند. دویچه بانک گفته است این بانک همواره نسبت به مسائل مالی تجارت با ایران خیلی جدی نبوده است. دیزل بانک هم گفته است در حال حاضر این بانک پرداخت‌های خارجی مرتبط با ایران را قطع کرده است.

    این گزارش می‌نویسد این موضع بانک‌های آلمان خیلی تعجب‌برانگیز نیست؛ چراکه آنها پیشتر با جریمه‌های سنگینی از سوی آمریکا مواجه شده‌اند. اگر به سال 2015 برگردیم، کامرز بانک آلمان مبلغ 1.5 میلیارد دلار در سال 2015 از سوی آمریکا جریمه شد. اتهام آنها انجام تراکنش‌مالی با ایران و دیگر کشورهای تحریم‌شده از سوی آمریکا بود. همچنین بانک پاریباس فرانسه نیز 10.6 میلیارد دلار جریمه شد که آن زمان به بیشترین تاریخ جریمه بانک‌ها شهرت گرفت.

    با وجود اینکه شرکت‌ها در حال حاضر از بازار ایران که به آن تعهد داشتند عقب‌نشینی می‌کنند، 18 ماه پیش این 6 اتحادیه اعتباری به 800 شرکت آلمانی کمک می‌کرد تا با ایران تجارت و فعالیت اقتصادی داشته باشند.

    البته خانم ملفی در این صحبت‌ها اینکه این بانک‌های اعتباری چه میزان کارمند دارند اشاره‌ای نکرد، اما تأکید کرد که سوالات زیادی از سوی شرکت‌های بزرگ به ویژه شرکت‌های بسیار مطرح داشته است.

    در این میان برخی شرکت‌ها سفارش‌های ایران را قبول نمی‌کنند، اما هنوز شرکت‌هایی وجود دارد که به دنبال این هستند تا از تجارت و مبادلات اقتصادی با ایران را ادامه دهند و شرکت‌هایی که قرارداد اقتصادی با آمریکا ندارند، در این زمینه پیشتازترند.

    وی گفت: همه نگران هستند که چه اتفاقی ممکن است بیفتد، اما اتحادیه‌های اعتباری آلمان به این سادگی تسلیم نخواهند شد.

    خانم ملفی گفت که شبکه مالی وی مبادلات خود با ایران را ادامه می‌دهد حتی اگر شبکه بانکی سوئیفت که روزانه تریلیون‌ها دلار انتقال پول انجام می‌دهد، انتقال پول برای ایران را متوقف کند.

    وی با اشاره به بانک مرکزی این کشور گفت: «ما حتی باید سیستم پرداخت خود را حتی بدون سوئیفت ادامه دهیم.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو