عصر خودرو

علی‌رغم خروج آمریکا از برجام ؛

شرکت «اُ ام وی» اتریش در ایران می‌ماند

عصر بازار- گروه انرژی OMV اتریش اعلام کرد علی رغم خروج آمریکا از برجام، به پروژه‌های انرژی برنامه‌ریزی شده در ایران ادامه می‌دهد اما هنوز در ایران هیچ سرمایه‌گذاری نکرده است.

شرکت «اُ ام وی» اتریش در ایران می‌ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، گروه انرژی ا ام وی اتریش اعلام کرد علی رغم خروج آمریکا از برجام، به پروژه‌های انرژی برنامه‌ریزی شده در ایران ادامه می‌دهد اما هنوز در ایران هیچ سرمایه‌گذاری نکرده است.

    شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند پس از خروج آمریکا از برجام با تحریم‌های این کشور روبرو می شوند.

    کشورهای دیگر امضاکننده توافق هسته‌ای امید دارند که این توافق را نگاه دارند. وزیر دارایی فرانسه گفته است اتحادیه اروپا می‌تواند خسارت شرکت‌های اروپایی که با تحریم‌های امریکا روبرو می‌شوند را جبران کند.

    جوهان پلینینگر، رئیس بخش بالادستی اُ ام وی در نشست سالانه سهامدارانش در وین گفت این شرکت به دقت در حال رصد تحولات سیاسی در آمریکا و اتحادیه اروپاست.

    وی در ارتباط با ایران گفت: «این پروژه متوقف نشده است و ادامه دارد.... اما هیچ سرمایه‌گذاری تاکنون صورت نگرفته است.»

    این گروه اتریشی که بیشتر سودش در اروپاست، فعالیتش را در سال 2001 در بلوک اکتشافی مهر در غرب ایران آغاز کرده است.

    این شرکت در سال 2006 به علت تحریم‌ها، فعالیت خود در ایران را متوقف کرد اما پس از لغو تحریم‌ها در می 2016، یادداشت تفاهمی با شرکت ملی نفت ایران برای پروژه‌هایی در منطقه زاگرس در غرب و میدان فارس در جنوب ایران امضا کرد. در این پروژه‌ها معمولا شرکت‌های خارجی نیاز به شریک داخلی دارند.

    این شرکت اتریشی در ژوئن 2017 به همراه گازپروم نفت روسیه از امضای یک یادداشت تفاهم برای همکاری در بخش نفت ایران خبر داد.

    پلینینگر در نشست سال گذشته سهامداران گفته بود که شرکت ملی نفت ایران هنوز 48 میلیون دلار به اُ ام وی بدهکار است. سخنگوی این شرکت در ماه جاری از میزان خرید نفت ایران توسط این شرکت در ماه آوریل خبر داد اما جزئیات بیشتری نگفت.

    شرکت اُ ام وی اتریش، قبلا شرکت ملی نفت این کشور بوده است و دولت اتریش هنوز 31.5 درصد در این شرکت سهام دارد. این شرکت دومین سرمایه‌گذار در گروه صنعتی مبادله اینوستمنت ابوظبی است و 24.9 درصد سهام آن را در اختیار دارد.

    برچسب ها