عصر خودرو

وزیر اقتصاد آلمان:

دولت آلمان به کسب‌وکارهای مرتبط با ایران کمک می‌کند

عصر بازار- وزیر خارجه آلمان گفت: برلین می‌تواند به آنها کمک کند که وضعیت و تحولات را ارزیابی کنند و از آمریکا بخواهد که معافیت‌هایی را در نظر بگیرد یا زمان ضرب‌الاجل را به تعویق بیاندازد.

دولت آلمان به کسب‌وکارهای مرتبط با ایران کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، وزیر اقتصاد آلمان در گفت‌وگو با یک روزنامه گفت: دولت آلمان به شرکت‌های آلمانی که با ایران کسب‌وکار دارند تا جایی که بتواند کمک می‌کند اما نمی‌تواند از آنها در برابر تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران به طور کامل محافظت کند.

    بر اساس این گزارش کمپانی‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند در معرض تحریم‌های ترامپ بعد از خروج از توافق هسته‌ای قرار خواهند گرفت. مقامات اروپایی گفته‌اند که حفاظت از شرکت‌های اتحادیه اروپا و بانک‌ها از ماهیت فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا کار ساده‌ای نیست.

    «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آلمان می‌تواند از کمپانی‌های آلمانی در برابر نگرانی آنها از تصمیم آمریکا حفاظت کند یا خیر در گفت‌وگو با روزنامه «نئو پرس» گفت: برلین می‌تواند به آنها کمک کند که وضعیت و تحولات را ارزیابی کنند و از آمریکا بخواهد که معافیت‌هایی را در نظر بگیرد یا زمان ضرب‌الاجل را به تعویق بیاندازد.

    وی گفت که ما هرجا لازم باشد کمک می‌کنیم اما هیچ راهی برای ضمانت کامل در برابر نتایج خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای وجود ندارد.

    برچسب ها