عصر خودرو

سفیر اسلوونی در ایران:

اروپا مایل به حفظ روابط تجاری با ایران است

عصر بازار- سفیر اسلوونی در ایران گفت که پیش داوری در مورد بازگشت تحریم‌های ایران اشتباه است و اتحادیه اروپا تمایل دارد که روابط تجاری و همکاری خود با ایران و شرکت‌های ایرانی را حفظ کند.

اروپا مایل به حفظ روابط تجاری با ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، «کریستینا رادی» ، در پاسخ به اینکه با توجه به خروج آمریکا از برجام و ترس برخی بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی برای ادامه همکاری با ایران، این موضوع چه پیامدهایی در پی داشته، صراحتاً با رد این موضوع گفت: فعلاً در این شرایط حتی فکر کردن به این موضوع هم اشتباه است و نباید پیش‌داوری کرد.

    وی خاطرنشان کرد: 5+1 و اروپایی‌ها اکنون به دنبال این هستند تا ببینند چگونه می‌توانند با شرایط جدید خود را تطبیق دهند.

    سفیر اسلوونی گفت با توجه به اخباری که رسانه‌های غربی در مورد تحریم‌های جدید آمریکا و خروج او از برجام منتشر می‌کنند، مدام از قطع روابط تجاری سخن می‌گویند تصریح کرد: بله البته هر کسی می‌تواند هر چیزی بگوید، اما مهم این است صفحه رسمی وزارت خزانه‌داری آمریکا روزانه اطلاعات در این زمینه را منتشر می‌کند و در این لحظه باید منتظر باشیم و ببینیم چگونه می‌توانیم راه‌حلی پیدا کنیم تا با موقعیت جدید خود را تطبیق دهیم.

    رادی این را هم گفت که اتحادیه اروپا تمایل دارد که روابط تجاری و همکاری خود را با ایران و شرکت‌های ایرانی حفظ کند.

    به گفته سفیر اسلونی کشورش پیش از این تسهیلاتی را برای روابط بانکی با ایران فراهم کرده و دو بانک ایرانی ملت و پاسارگاد با بانک گورنزگای اسلونی روابط بانکی خوبی دارند.

     18 اردیبهشت (8 می) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی خروج کشورش از معاهده JCPOA یا همان برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کرد، برنامه‌ای که سالها برای رسیدن به توافق بر سر بند بند آن زمان صرف شده بود. اکنون رسانه‌های غربی سعی می‌کنند تا مدام این موضوع را تکرار کنند که با خروج آمریکا از برجام تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای برای ایران باز خواهد گشت و امکان ادامه فعالیت‌ شرکت‌های اروپایی و همچنین بانک‌ها با ایران به دلیل جریمه‌های آمریکا سخت خواهد شد.

    برچسب ها