عصر خودرو

وزیر خارجه انگلیس:

انگلیس از شرکتهای خود برابر تحریم های آمریکا حمایت می کند

عصر بازار- وزیر خارجه انگلیس با اشاره به راهبرد جدید آمریکا علیه ایران گفت که دستیابی به توافقی جدید با تهران بسیار دشوار است اما لندن از شرکت های خود مقابل تحریم های واشنگتن حمایت می کند.

انگلیس از شرکتهای خود برابر تحریم های آمریکا حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، بوریس جانسون در واکنش به اعلام راهبرد جدید واشنگتن علیه ایران از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، توافقی جدید پس از برجام را بسیار دشوار دانست.
    وی با بیان اینکه به نظر می رسد واشنگتن قصد دارد همه موضوعات مورد منازعه خود با تهران را در مذاکراتی بسیار حجیم بگنجاند، گفت: گمان نمی کنم دستیابی به چنین چیزی خیلی آسان باشد.
    جانسون با اشاره به اینکه توافق هسته ای ایران با 6 قدرت جهانی هدف بسیار روشنی داشت، افزود: برجام از دستیابی ایران به بمب هسته ای جلوگیری می کرد و در ازای آن منافعی اقتصادی به ایران می رساند. اما آمریکایی ها از آن (برجام) خارج شدند.
    وزیر خارجه انگلیس همچنین تاکید کرد: یک پیمان بزرگ جدید با ایران بسیار دشوار خواهد بود.
    وی که در اجلاس وزیران خارجه گروه 20 در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین به سر می برد، تاکید کرد که سخنان تازه پمپئو در حاشیه این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.
    جانسون همچنین با اشاره به اختلاف نظرهای میان واشنگتن و اروپا درباره برجام، گفت: فکر می کنم در نهایت به نوعی الحاقات به برجام بازخواهیم گشت که از ابتدا در نظر داشتیم. اما این کار بسیار زمان خواهد برد.
    وزیر خارجه انگلیس در پایان تاکید کرد که کشورش در حال بررسی انجام اقداماتی برای محافظت از شرکت های انگلیسی فعال در ایران برابر تحریم های آمریکا است.
    پمپئو عصر دوشنبه در سخنانی مملو از اتهام های بی اساس علیه ایران، راهبرد جدید آمریکا برای مقابله با کشورمان پس از خروج کشورش از برجام را اعلام کرد.
    وی گفت که آمریکا پس از خروج از برجام به دنبال تشدید فشار مالی و تحریم های بی سابقه علیه ایران، جلوگیری از نفوذ و هژمونی تهران در منطقه و ممانعت از برنامه هسته ای و موشکی آن است.
    دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه 18 اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرد که کشورش از توافق هسته ای با ایران خارج شده و تحریم های رفع شده را بازخواهد گرداند.

    برچسب ها