عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی‌سازی :

واریز سود سهام عدالت متاخرین در روز‌های آتی

عصر بازار- مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: واریز سود تمامی مشولینی که شماره شبای خود را تا بهمن ماه سال گذشته ارائه کرده اند به اتمام رسیده و مراحل واریز سود مشمولین متاخر طی روز‌های آتی آغاز می‌شود.

واریز سود سهام عدالت متاخرین در روز‌های آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، طرح واگذاری سهام عدالت از سال 1385 کلید خورد و در حال حاضر پس از گشذته 10 سال از این پروژه سود سال 11 به حساب مشمولینی که در مرحله نخست اعلام شماره شبا کرده اند واریز شد و سایر مشمولیت متاخر نیز در روز‌ها و ماه‌های آتی سود دریافت خواهند کرد.

    در این میان مشمولین متوفی نیز براساس برنامه ریزی سازمان خصوصی سازی و بعد از انجام مراحل انحصار ورارثت سود سهامشان به وراث پرداخت خواهد شد.

    حال با وجود گذشت 10 سال و پایان پرداخت اقساط این سهام از محل سود سالیانه مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر، علاوه بر پرداخت نقدی سود سهام عدالت به مشولان، قرار تا این سهم بعد از گذران مراحل قانونی قابلیت خرید و فروش پیدا کند.

    بر اساس شنیده‌ها مراحل بررسی و تصویب لایحه سهام عدالت در نیمه نخست سال به پایان می‌رسد و قرار است تا سهام عدالت در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله مورد دادوستد قرار گیرد.

    به علاوه لایحه آزادسازی سهام عدالت در کمیته تدوین مقررات سازمان بورس و نیز بورس تهران در دست بررسی است، از قرار معلوم و بر اساس اطلاعات دریافتی، کمیته تدوین مقررات سازمان بورس در حال بررسی ابعاد و جزئیات عرضه صندوق سهام عدالت در بورس است و به‌طور همزمان بورس تهران هم کمیته‌ای را برای بررسی این لایحه تشکیل داده و در حال فراهم‌آوردن مقدمات معامله واحد‌های صندوق سهام عدالت است.

    در این رابطه جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی در گفت: وگو با خبرگزاری میزان، بیان کرد: سود سهام عدالت کارمندان دولت تا 15 اردیبهشت به حسابشان واریز شد و کار واریز سود این گروه نیز به پایان رسید.

    وی در ادامه افزود: سود سهام عدالت آن دسته از افرادی که تا قبل از بهمن ماه سال 96، شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت به ثبت رسانده‌اند، واریز شده است و همه افراد می‌توانند پرینت حساب خود را چک کرده و اگر مشکلی در این زمینه دارند، با سازمان خصوصی سازی در میان بگذارند تا پرونده آن‌ها بررسی شود.

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: واریز سود سهام عدالت برای آن دسته از مشمولانی که با تاخیر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند، به زودی آغاز می‌شود و البته این پرداختی‌ها به مرور انجام خواهد شد.

    سبحانی در خصوص زمان آزاد سازی سهام عدالت بیان کرد: هنوز مراحل واریز سود سال یازدهم به طور کامل به پایان نرسیده و پس از اتمام این پروژه در مراحل بعدی مسئولین در خصوص نحوه و زمان آزاد سازی سهام عدالت تصمیم گیری خواهند کرد، ولی هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

    حال باید منتظر ماند و دید مراحل پایانی واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولین زنده و وراث متوفیان چه زمانی به اتمام خواهد رسید و آزاد سازی سهام عدالت پس از 10 سال به چه سرنوشتی دچار خواهد شد و آیا امکان خرید و فروش برای آن فراهم می‌شود یا خیر؟

    برچسب ها