عصر خودرو

کاهش شدید سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا

عصر بازار- آمارهای یورواستات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در یک دهه اخیر به شدت کاهش یافته و ۲۴ کشور از ۲۸ عضو این اتحادیه با کاهش شدید سرمایه‌گذاری مواجه شدند.

کاهش شدید سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، آمارهای یورواستات نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در 24 عضو از 28 کشور اتحادیه اروپا طی یک دهه گذشته به شدت افت داشته است.

    براساس گزارش یورواستات، کاهش سرمایه گذاری به طور میانگین 2.3 درصد کاهش یافته و به 20.1 درصد تولید ناخالص داخلی سال گذشته این کشورها رسیده است. در حالی که این رقم در سال 2007 به میزان 22.4 درصد بود. کشورهای شرق و جنوب اروپا که در برابر بحران‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند، شاهد کاهش بیشتر سرمایه‌گذاری در سال‌های پس از بحران بودند.

    آمارها نشان داد که تنها سه کشور عضو اتحادیه اروپا با افزایش سرمایه‌گذاری مواجه شدند که این کشورها سوئد، اتریش و آلمان هستند. براساس این آمار، افزایش سرمایه‌گذاری سوئد یک درصد، اتریش 0.6 و آلمان 0.2 درصد بوده است.

    سال گذشته همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مجموع 3.5 میلیارد دلار در حوزه‌های عمومی و خصوصی سرمایه‌گذاری کردند و سرمایه‌گذاری در بحث زیرساخت‌ها هم حدود نصف کل سرمایه‌گذاری‌ها را شامل‌ می‌شد. در حوزه خودرو، تجهیزات و جنگ‌افزارها 31 درصد کل سرمایه‌گذاری‌ها را داشتند و 19 درصد کل سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سیستم‌های اطلاعاتی انجام شد.

    همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا هم که پس از بحران مالی و اقتصادی ایجاد شد، 335 میلیون دلار کمک کرده است و درنظر دارد که این رقم کمک‌های سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا را تا سال 2020 به 590 میلیارد دلار برساند.

    برچسب ها