عصر خودرو

فرانسه:

تجارت با ایران و روسیه را ادامه می دهیم

عصر بازار- ایرنا - یک مقام اقتصادی فرانسوی گفت که با جود تحریم های ضدایرانی و ضدروسی آمریکا، پاریس به تجارت با تهران و مسکو ادامه خواهد داد.

تجارت با ایران و روسیه را ادامه می دهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پاول شینسکی رئیس اتاق بازرگانی مشترک فرانسه و روسیه که در مسکو حضور دارد در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی افزود: با یک شرکت بزرگ فرانسوی که به کار در ایران ادامه می دهد صحبت کردم، این شرکت ها وابستگی قابل توجهی به منافع آمریکا دارند، اما اگر فعالیت آنها در جمهوری اسلامی تداوم داشته باشد، پس در روسیه هم به همکاری ادامه خواهند داد.
    به عقیده وی، تحریم های ضدروسی قطعا شمار شرکت ها را محدود می کند، زیرا بسیاری از شرکت های روسیه در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته اند و از طرفی بسیاری از شرکت های فرانسوی هم در بازار آمریکا سرمایه گذاری کرده اند.
    شینسکی با بیان اینکه تجارت فرانسه تا حد زیادی به تصمیم هایی که در واشنگتن اتخاذ می شود وابسته است، افزود: با این حال پاریس تلاش می کند، فعالیت خود را در ایران و روسیه همسو با منافع مشترک ادامه دهد.
    وی همچنین خاطر نشان کرد که در چهار سال گذشته هیچ شرکت فرانسوی بازار روسیه را ترک نکرده است.
    دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه 18 اردیبهشت با تکرار اتهام هایی علیه ایران اعلام کرد که واشنگتن در برجام نخواهد ماند و تحریم های یکجانبه تعلیق شده را علیه تهران باز خواهد گرداند.
    این اقدام با مخالفت بسیاری از کشورها به ویژه دیگر طرف های امضا کننده برجام مواجه شد و اروپائیان تلاش های تازه ای را برای خنثی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپایی آغاز کردند.
    مقام های سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان نیز هفته جاری در جلسات متعدد بر حفظ برجام و حفاظت از شرکت های خود برابر تحریم های آمریکا تاکید کردند.
    کمیسیون اروپا نیز روز جمعه در بیانیه ای مطبوعاتی که در تارنمای آن منتشر شد، از آغاز روند رسمی اعمال قانون انسداد علیه تحریم های آمریکا برضد ایران خبر داد.
    بنا به اعلام این کمیسیون، اجرای قانون انسداد مینه محافظت از شرکت های اروپایی فعال در ایران در مقابل تحریم های آمریکا محافظت کند.
    این نهاد وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرده که قصد دارد این تمهیدات را پیش از 15مرداد و ازسرگیری اعمال تحریم های آمریکا، اجرایی کند.
    رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه چند روز پیش نیز در تماس تلفنی که به ابتکار طرف فرانسوی صورت گرفت، بر پایبندی دو کشور بر توافق هسته ای موسوم به برجام تاکید کردند.

    برچسب ها