عصر خودرو

بازار سهام جهانی رشد کرد

عصر بازار- روز دوشنبه، پس از این که وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، اعلام کرد که جنگ تجاری چین-آمریکا، فعلا به تعویق افتاده است، سهام جهان رشد کردند.

بازار سهام جهانی رشد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، پس از این که به دنبال توافق آمریکا و چین برای کنار گذاشتن تهدیدات تعرفه‌ای خود که بازارهای مالی را آشفته کرده بود، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا،  اعلام کرد که جنگ تجاری چین-آمریکا، فعلا به تعویق افتاده است؛ این اظهارات موجب شد امروز، بازارهای سهام جهان رشد کند.

    روز دوشنبه در معاملات آسیایی، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی500 توانست 0.60 درصد بالا برود.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، با سود بالای شرکت‌های چینی، 0.55 درصد رشد کرد.

    شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ 1.0 درصد جهش کرد. سهام تایوان 1.1 درصد اوج گرفت و شاخص سی‌اس‌آی300 سهام چین هم 0.4 درصد به ارزش خود افزود.

    نیکی ژاپن 0.4 درصد رشد کرد.

    منوچین و مشاور اقتصادی ارشد ترامپ، لری کودلاو، گفتند که در توافقی که طی مذاکرات چین و آمریکا به دست آمده است، چهارچوبی برای حل‌وفصل کردن عدم توازن تجاری، طراحی شده است.

    با افت تقاضا برای سرمایه‌های امن از قبیل اوراق خزانه‌داری آمریکا، سود اوراق 10 ساله این کشور نزدیک به بالاترین مقادیر 7 ساله خود (3.128 درصد)، که در روز جمعه ثبت کرده بود باقی ماند و در 3.065 تثبیت شد.

    در بازار ارز نرخ سود بالاتر اوراق باعث تقویت ارزش دلار در برابر طیف گسترده‌ای از ارزهای جهان شد.

    یورو 0.1 درصد افت کرد و به نرخ 1.1756 دلار رسید.

    دلار وضعیت رو به رشد خود در برابر ین را حفظ کرد و با 0.20 درصد افزایش به نرخ 110.97 ین در برابر هر دلار رسید که به رکورد 4 ماهه 111.085 ین روز جمعه نزدیک بود.

    برچسب ها