عصر خودرو

اروپا و ایران بهانه خوبی برای کنار گذاشتن دلار آمریکا دارند

عصر بازار- بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تهدید آمریکا برای مجازات شرکت‌های اروپایی دارای تجارت با ایران، فرصت خوبی برای کنار گذاشتن دلار به وجود آورده است.

اروپا و ایران بهانه خوبی برای کنار گذاشتن دلار آمریکا دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، طبق نظر مکس کیسر، مجری برنامه «گزارش کیسر» راشاتودی، بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تهدید آمریکا برای مجازات شرکت‌های اروپایی دارای تجارت با ایران، فرصت خوبی برای کنار گذاشتن دلار به وجود آورده است.

    کیسر می‌نویسد: آمریکا از دلار به عنوان اسلحه‌ای برای برقراری هژمونی دلار و سلطنت آمریکا، استفاده می‌کند. دنیا حالا به وضوح متوجه شده است که دلار آمریکا یک طرح پونزی در دست بانک مرکزی آمریکاست و پشتوانه آن اعمال بیش‌ از حد خشونت‌آمیز پنتاگون است که بودجه چند تریلیون دلاری آن صرف جنگ، شکنجه و مداخله در انتخابات‌های سراسر جهان می‌شود.

    طبق گفته کیسر، اگر شرکت‌های اروپایی علی‌رغم تصمیم اتحادیه اروپا برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران، همچنان به اطاعت از آمریکا تن دردهند و ایران را از لحاظ مالی سانسور کنند، مقامات بروکسل باید تمام خطوط اعتباری این شرکت‌ها را قطع کنند، حتی اگر این کار به معنای قطع ارتباط این شرکت‌ها با بانک‌های اروپا و یا ایجاد بانک‌های با ارز دیجیتال باشد.

    او ادامه داد: باید پیام واضحی (به آمریکا) فرستاده شود. دولت‌های مسئول باید سیستم تجاری و مالی جهان را از فساد بانک‌های مرکزی، عوامل آنها در بانک‌داری و سیستم غیرقابل تحمل دلار به عنوان ارز ذخیره جهان، رها کنند. چراکه این سیستم باعث شده است جهان بهای ماجراجویی‌های نظامی آمریکا و طرح پونزی دلار را پرداخت کند.

    روز جمعه، کمیسیون اروپا قانون 1996 را دوباره فعال کرد که طبق آن شرکت‌های اروپایی از رعایت تحریم‌های آمریکا منع شده‌اند و به شرکت‌ها اجازه داده شده است خسارات ناشی از این تحریم‌ها را جبران کنند. همچنین طبق این قانون تاثیر هرگونه دادگاه خارجی بر این شرکت‌ها هم خنثی شده است.

    برچسب ها