عصر خودرو

مذاکره کره جنوبی با آمریکا برای معاف‌شدن از تحریم‌های ایران

عصر بازار- دولت کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشستی با نهادهای مرتبط دولت آمریکا است تا برای معاف‌شدن از تحریم‌های ایران رایزنی نماید.

مذاکره کره جنوبی با آمریکا برای معاف‌شدن از تحریم‌های ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، این هفته نشستی با هدف کاهش تأثیرات تصمیم آمریکا به خروج از برجام بر اقتصاد کره جنوبی در این کشور برگزار شد.

    این نشست به‌میزبانی یون کانگ هیون، معاون امور اقتصادی وزیر خارجه برگزار شد و در آن استراتژی‌های رویارویی با تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و تأثیر آن بر کره جنوبی مورد بحث قرار گرفت.

    به‌دنبال خروج آمریکا از برجام، این کشور اعلام کرده که طی 90 یا 180 روز آینده تحریم‌هایی را بر بخش‌های مختلف اقتصادی ایران اعمال خواهد کرد. این اقدامات تأثیراتی را بر روابط تجاری ایران با سایر کشورها از جمله کره جنوبی خواهد داشت.

    در همین حال، دولت کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشستی با نهادهای مرتبط دولت آمریکا است تا برای معاف شدن از تحریم‌های ایران رایزنی نماید.

    وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: «دولت کره جنوبی تلاش‌های دائمی را بر مبنای همکاری‌های نزدیک میان مقامات مرتبط به‌کار خواهد بست تا تأثیرات اقدامات آینده آمریکا بر اقتصاد کره جنوبی و شرکت‌های کره‌ای طرف همکاری با ایران را به حداقل برساند».

    برچسب ها