عصر خودرو

وزیر نیرو خبر داد :

حمایت بانک سرمایه‌گذاری اروپا از سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران

عصر بازار- وزیر نیرو با اشاره به جلسه اخیر اتحادیه اروپا در هفته گذشته گفت: مقرر شده است سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا حمایت شود.

حمایت بانک سرمایه‌گذاری اروپا از سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، رضا اردکانیان در جریان دیدار با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا که از روز گذشته برای رفع موانع سرمایه‌گذاری به ایران آمده است، گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته اتحادیه اروپا در بلغارستان برگزار کرد اعضای این اتحادیه به این نتیجه رسیدند و تصمیم گرفتند تمامی اقدامات لازم را برای اجرای تعهدات خود با ایران به کار بگیرند چرا که ایران براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعهدات خود را به خوبی به اجرا درآورده است.

    وی افزود: مقرر شده است تا سرمایه‌گذاران شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا حمایت شود.

    وی خاطرنشان کرد: این تصمیم بر این اساس استوار بوده است که اگر شرکت‌های کوچک و متوسط در صورت تحریم‌های آمریکا با ضرر و زیان مواجه شدند حمایت مناسب از این مجموعه‌ها صورت گیرد.

    اردکانیان خاطرنشان کرد: همانطور که می‌بینید این حمایت به منظور رفع مشکلات تحریم‌های احتمالی و کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاری در ایران انجام خواهد شد؛ بنابراین این اقدام می‌تواند خبر خوشی برای شرکت‌های اروپایی حاضر در ایران باشد.

    وزیر نیرو همچنین از برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در ایران در اوایل پاییز امسال خبر داد و گفت: در نشستی که با کمیسیونر اتحادیه اروپا داشتیم قرار شد تا در مهرماه یا آبان ماه سال جاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در ایران توسط شرکت‌های اتحادیه اروپا در تهران برگزار شود که قطعا این اقدام می‌تواند باعث افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط بین اتحادیه اروپا و ایران در حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش راندمان نیروگاه‌ها و حتی بخش آب و فاضلاب باشد.

    برچسب ها