عصر خودرو

افزایش پولشویی و کلاهبرداری در سنگاپور

عصر بازار- تحقیقات اخیر نشان می دهد که جرائم مرتبط با پولشویی و کلاهبرداری در سنگاپور روند افزایشی به خود گرفته است.

افزایش پولشویی و کلاهبرداری در سنگاپور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، موسسه PwC در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بیش از یک سوم شرکت های سنگاپوری اعلام کردند طی  دو سال اخیر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند. 

    در این گزارش آمده که از سال 2016 میلادی به بعد میزان کلاهبرداری به شدت روند افزایشی به خود گرفته و 22 درصد از سازمان های مستقر در شهر سنگاپور نسبت به جرائم اقتصادی اعلام شکایت کرده اند. 

    موسسه PwC اعلام کرد اگرچه فساد مالی و رشوه در سنگاپور نسبت به میانگین جهانی پایین تر است؛ اما جرائم مرتبط با پولشویی بالاتر از میانگین جهانی گزارش شده است.

    فقط در هفته گذشته، رگولاتورهای سنگاپوری به موسسات مالی نسبت به مبارزه با پولشویی و فاینانس تروریست توصیه هایی کرده اند. این اقدام بعداز اینکه مرجع پولی سنگاپور جریمه 5.2 میلیون دلار سنگاپور معادل 3.9 میلیون دلار آمریکا را برای «بانک استاندارد چارترد»  شعبه سنگاپور و جریمه 1.2 میلیون دلار سنگاپور برای «استاندارد چارترد تراست» را به دلیل نقض قوانین پولشویی این کشور وضع کرد، به میان آمد. 

    همچنین بین سال های 2016 و 2017 میلادی هم سنگاپور 2 بانک خصوصی سوئیسی را به دلیل نقض قوانین پولشویی این کشور تعطیل کرد. 

    بر همین اساس، یک چهارم شرکت های سنگاپوری اعلام کردند که در فعالیت های برون مرزی خود برای از دست ندادن فرصت ها و رقابت با رقبای خود اعتقاد به پرداخت رشوه دارند و 21 درصد آنها اعلام کردند که درخواست رشوه از آنها شده است.

    بر پایه این گزارش، به تازگی هم شرکت Keppel O&M در بررسی های دولتی سنگاپور به دلیل دست داشتن در پرونده رشوه خواری خود در برزیل با پرداخت 422 میلیون دلار به مقامات آمریکا، برزیل و سنگاپور موافقت کرده است.

    برچسب ها