عصر خودرو

با ثبت رشد ۱۵۴۸ واحدی

شاخص بورس بر ارتفاع ۶۹ هزار واحد ایستاد

عصر بازار: در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس با ثبت رشد ۱۵۴۸ واحدی بر ارتفاع ۶۹ هزار واحد ایستاد.

شاخص بورس بر ارتفاع ۶۹ هزار واحد ایستاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در پی خوش بینی معامله گران بازار سرمایه به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای و نیز رفع تحریم ها، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس رشد چشمگیر 1548 واحدی را به ثبت رساند و تا ارتفاع 69 هزار و 194 واحد پیش روی کرد.
    بیشترین تاثیر مثبت بر رشد نماگر بازار سرمایه هم امروز توسط نمادهای معاملاتی تاپیکو، اخابر، پارسان، شبندر، حکشتی، وبملت و وغدیر رقم خورد و بیشترین افزایش قیمت سهام از آن نمادهای معاملاتی ما، تکشا و کپارس و بیشترین افت قیمت نیز به نام کسرام، کنور و قلرست شد.
    امروز همچنین حجم و ارزش معاملات بازار با رشد همراه بود به طوری که تعداد 1249 میلیارد سهم و حق تقدم به ارزش 297 میلیارد تومان در 109 هزار نوبت معامله شد و شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز همگی مثبت بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 636 واحد، کل(هموزن) 212 واحد، قیمت(هموزن) 184 واحد، آزادشناور 1808 واحد، بازار اول 1115 واحد و بازار دوم 3203 واحد افزایش را به خود دیدند.
    در بازارهای فرابوس ایران هم معامله گران امروز شاهد جابجایی 296 میلیون ورقه به ارزش 100 میلیارد تومان در 35 هزار نوبت بودند و آیفکس با رشد 21 واحدی تا ارتفاع 822 واحد صعود کرد.
    توقف نماد معاملاتی شرکتهای ایرکا پارت صنعت، چرخشگر، تولید محورخودرو، بیمه آرمان، درخشان تهران، فرآورده های نسوز آذر، لبنیات پاک، سرماآفرین، صنعتی آما، سپنتا، تایدواتر خاورمیانه، نساجی بروجرد، بانک خاورمیانه، پارس دارو، حق تقدم شرکت سرما آفرین، ایران تایر، پتروشیمی خارک، زامیاد، لوله و ماشین سازی ایران، ایران خودرو، بانک اقتصاد نوین، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سیمان کارون، بهنوش ایران، ایران مرینوس و بازگشایی نماد معاملاتی شرکتهای بانک پارسیان، زرین معدن آسیا، بیمه ما، مهندسی صنعتی روان فن آور و حق تقدم خرید سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب و نیز انتقال بیمه ما از فرابورس به بورس تهران از دیگر تحولات امروز بازار سهام بودند.
    به باور کارشناسان بورسی، در کنار رفع تحریم ها و ریسک های ناشی از مذاکرات هسته ای، موضوعی که باید در اولویت بازار سرمایه قرار گیرد موارد مربوط به سیاست‌گذاریهای اقتصادی در کشور است تا در کنار از بین رفتن ریسک تحریم ها، شاهد افزایش توان اقتصادی و خروج اقتصاد و بنگاهها از رکود باشیم.

     

    برچسب ها