عصر خودرو

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور :

مهم‌ترین دستاورد دولت، رشد و بالانس صادرات و واردات است

عصر بازار- یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: کشور همچنان در بخش داخلی درگیر مشکلات اقتصادی است و عمده مساله اقتصاد در گام اول فساد است و در گام دوم اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی است که هنوز درگیر چارچوب‌های اداری و آیین‌نامه‌ها است.

مهم‌ترین دستاورد دولت، رشد و بالانس صادرات و واردات است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، قاسم میرزایی نیکو در رابطه با چالش‌هایی که دولت در یک سال گذشته با آن مواجه بوده است، بیان کرد: مهم‌ترین چالش‌های دولت که در این یک سال با آن مواجه بوده است را می‌توان به دو بخش بین‌المللی و داخلی تقسیم کرد. سطح بین‌الملل ارتباط با کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که از نظر من دیپلماسی ما آنچنان که باید شایسته نبوده و در این زمینه موفق عمل نکرده است و علت آن نیز دولت نیست بلکه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری کلی برای رسیدن به بعضی از مقصودهاست که سبب شده این امر تحقق نیابد.

    وی در ادامه گفت: مهمترین چالش نیز برجام بود. از زمانی که ترامپ رییس‌جمهور آمریکا شد هر سه ماه یک بار بازی در رابطه با برجام داشت. در بخش منطقه‌ای نیز ما نتوانستیم آنچنان که شایسته است با کشورهای همسایه ارتباط داشته باشیم البته با ترکیه رابطه خوبی برقرار کردیم و در مبارزه با داعش موفق بودیم و در کل در سطح منطقه‌ای عملکرد خوبی را داشتیم.

    نماینده مردم دماوند در مجلس، اظهار داشت: در بخش داخل همچنان درگیر مشکلات اقتصادی هستیم و یکی از چالش‌های بزرگ دولت، مساله اقتصاد کشور است. عمده مساله اقتصاد کشور نیز در گام اول فساد است که باید آن را به گونه‌ای ساماندهی کرد که این مشکل برطرف شود. گام دوم نیز اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی است که هنوز درگیر چارچوب‌های اداری و آیین‌نامه‌هاست و ستاد اقتصادی آقای روحانی باید تغییر کند و فعالیت جدی‌تری را در این زمینه داشته باشیم.

    وی افزود: در بعد اجتماعی و سیاسی نیز ما شاهد جریانات دی ماه بودیم که کوچک نبود و دولت باید در این زمینه بررسی مفصلی انجام دهد. در بعد سیاسی نیز دولت باید به قول‌هایی که در رابطه با حصر و ایجاد فضای باز داده است پیگیری بیشتری داشته باشد و از نظر من در این زمینه موفقیت چندانی نداشته است.

    میرزایی در ادامه با اشاره به 9 چالش بزرگی که دولت و سران قوا برای کشور مشخص کرده‌اند، بیان کرد: ریزگردها، آلودگی هوا، مساله ترافیک، مساله اشتغال، مساله‌ صندوق‌های بازنشستگی از چالش‌هایی است که حل آنها نیازمند همدلی و برنامه است و مجموعه سازمان برنامه و بودجه به جای کار بودجه‌ای باید برنامه صحیح ارائه دهد و کار را به سمت جلو ببرد.

    وی با اشاره به نقش احزاب در روی کار آمدن دولت دوازدهم، بیان کرد: احزاب در آفرینش و رای آوردن دولت نقش ویژه‌ای را ایفا کردند. اگر همبستگی احزاب اصلاح‌طلب و معتدل نبود دولت موفق نمی‌شد. تلاش شبانه‌روزی نماینده‌های اصلاح‌طلب و نماینده‌های بخش‌های شورای عالی اصلاحات بود که دولت را به یک جمع‌بندی رساند. در جریانات دی ماه نیز سران جریان چپ و راست بخش عمده‌ای از مشکلات را مرتفع کردند و اگر به صحنه نمی‌آمدند این امر تبدیل به یک چالش بزرگ برای دولت می‌شد.

    میرزایی نیکو تصریح کرد: پایه اصلی دولت باید اهتمام بخشیدن به احزاب باشد اما متاسفانه دولت توجهی به این زمینه ندارد. قرار بود 10 الی 11 میلیارد به احزاب بودجه داده شود اما تنها دو میلیارد به آنها داده شد. دولت متاسفانه جواب همکاری‌های احزاب را به خوبی نداده است.

    وی در پایان بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد دولت، مساله رشد و بالانس صادرات و واردات در بخش اقتصادی است و در سایر بخش‌ها نیز دستاوردهای ویژه‌ای دیده نمی‌شود. از نقاط ضعف دولت دوازدهم می‌توان به چابک نبودن آن اشاره کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو