عصر خودرو

تداوم کاهش ارزش لیر ترکیه

عصر بازار- نگرانی‌ها از سیاست گذاری‌های مقامات ترک باعث شد لیر ترکیه در پایان معاملات هفتگی به سطح برابری بی سابقه ای در برابر دلار برسد.

تداوم کاهش ارزش لیر ترکیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، لیر ترکیه که از مدت ها پیش با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است در معاملات آخر هفته نیز رکورد جدیدی از خود در برابر دلار به ثبت رساند که از جمله علل آن افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی و نگرانی از اثرگذاری رجب طیب اردوغان- رئیس جمهور ترکیه – بر سیاست های پولی این کشور بوده است.

    هر دلار آمریکا در معاملات دیروز به 4.5038 لیر رسید تا بدین ترتیب از ابتدای سال 2018 میلادی تاکنون 15 درصد از ارزش خود را از دست داده باشد. لیر ترکیه یکی از ضعیف ترین عملکردها در بین واحدهای پولی کشورهای نوظهور را داشته است.

    اردوغان اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه بلومبرگ گفته بود در صورت پیروزی مجدد در انتخابات زودهنگام این کشور کنترل خود بر روی سیاست گذاری های پولی را افزایش خواهد داد.

    اردوغان با مخرب خواندن نرخ بهره خواهان کاهش آن برای دستیابی به رشد اعتباری بالاتر شد و گفت که شهروندان ترک وی را مسئول هرگونه مشکل در سیاست‌های پولی می‌بینند؛ آن‌ها رئیس جمهور را مسئول می‌دانند و او را مواخذه می‌کنند. می‌خواهم تصویری مثبت از خود در اذهان مردم ترکیه در زمینه سیاست‌های پولی به جا گذارم.

    برچسب ها