عصر خودرو

آمار هفته چهارم اردیبهشت مشخص کرد:

رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس

عصر بازار- دادوستد دو هزار و ۱۵۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال هفته گذشته در فرابورس باعث شد تا حجم و ارزش مبادلات به ترتیب ۶۸ و ۱.۵ درصد رشد کرد.

رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، روند خرید و فروش ها در هفته منتهی به 28 اردیبهشت‌ ماه نشان می دهد که شاخص کل فرابورس با 2.6 درصد رشد نسبت به هفته گذشته به 1097 واحد رسید و بازدهی آن در دومین ماه سال جاری از 3.2 درصد عبور کرد.

    ارزش بازارهای اول و دوم

    بر اساس این گزارش، در میان بازارهای فرابورس هم حجم و هم ارزش بازارهای اول و دوم در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافت و در بازار پایه نیز در حالی حجم داد و ستدها 102 درصد رشد کرد که ارزش مبادلات در این بازار با رشد ناچیز 2 درصدی مواجه شد. همچنین بازارهای اول و دوم در مجموع میزبان نقل‌ و انتقال 779 میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و پانصد میلیارد ریال بودند.

    تابلوهای مبادلاتی بازار پایه

    از سویی دیگر، در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز شاهد دست به دست شدن یک هزار و 343 میلیون سهم بودیم که این حجم از دادوستدها ارزش 775 میلیارد ریالی را رقم زد. در این میان مبادلات تابلو «پایه ب» رشد 126 و 25 درصدی را در حجم و ارزش به همراه داشت اما تابلوهای «پایه الف» و «پایه ج» با افت حجم و ارزش مبادلاتی مواجه شدند.

    بازار ابزارهای نوین مالی

    افزون بر این، معامله‌گران در بازار ابزارهای نوین مالی 31 میلیون ورقه را به ارزش افزون بر 7 هزار و 100 میلیارد ریال دست به دست کردند که در پی افت و رشد 4 درصدی در حجم و ارزش مبادلات، میزان این دادوستدها نسبت به هفته گذشته چندان تغییر نکرد. در این بازار، 7 میلیون ورقه بدهی به ارزش 6 هزار و 465 میلیارد ریال، 23 میلیون ETF به ارزش 358 میلیارد ریال نقل‌ و انتقال یافت.

    ارزش معاملات خرد

    نگاهی به ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز حاکی از آن است که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن 16 درصد از ارزش کل معاملات خرد در جایگاه نخست قرار گرفته و گروه‌های فلزات اساسی، انبوه ‌سازی، املاک و مستغلات نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

    در مجموع ارزش مبادلات خُرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، اختیار معامله خریدوفروش و SME در هفته گذشته به 2 هزار و 140 میلیارد ریال رسید. همچنین از رویدادهای مهم هفته‌ گذشته می‌توان به پذیره‌نویسی 200 هزار ورقه اجاره شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت در نماد «صبا14011» در بازار ابزارهای نوین مالی اشاره کرد.

    برچسب ها