عصر خودرو

انگلیس:

آمریکا به ما اجازه دهد روابط تجاری با ایران را ادامه دهیم

عصر بازار- یک مقام ارشد وزارت تجارت انگلیس با اشاره به تلاش کشورش برای حفظ روابط تجاری با ایران گفت: تلاش می کنیم که ضمن حمایت از شرکت هایمان، دولت آمریکا را تشویق کنیم تا به ما اجازه دهد روابط تجاری (با ایران) را ادامه دهیم.

آمریکا به ما اجازه دهد روابط تجاری با ایران را ادامه دهیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، انگلیس اعلام کرد، تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیر آشکاری بر دیگر کشورها داشته و ارزیابی ریسک فعالیت تجاری در ایران را برای شرکت ها دشوار ساخته است.

    رونا فیرهد، از مقامات ارشد وزارت تجارت انگلیس در سخنانی در پارلمان انگلیس اظهار داشت: «این روشن است که برخی از این تحریم ها دارای جنبه فراسرزمینی هستند.» وی اذعان کرد که تحریم ها بر تجارت بین ایران و کشورهایی غیر از آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

    وی افزود: «تمام شرکت ها ناگزیرند ریسک های تجاری، ریسک های حقوقی و ریسک های مالی هرگونه معامله ای (با ایران) را مد نظر قرار دهند و روشن است که این تحریم ها این ارزیابی ها را دشوار می سازد.»

    فیرهد افزود، دولت انگلیس در حال ارائه دستورالعمل هایی در داخل ایران و در خود انگلیس است تا به شرکت ها برای مدیریت این ریسک ها کمک کند. لندن همچنین در حال کار با دیگر دولت ها برای حفظ روابط تجاری با ایران است.

    این مقام انگلیسی افزود: «ما در حال کار با همکاران اروپایی و تعامل مستقیم با آمریکا و اتحادیه اروپا هستیم و تلاش می کنیم که ضمن حمایت از شرکت هایمان، دولت آمریکا را تشویق کنیم تا به ما اجازه دهد روابط تجاری (با ایران) را ادامه دهیم، زیرا ما فکر می کنیم این مسئله از اهمیت برخوردار است.»

    دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز 8 می اعلام کرد که آمریکا را از توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی خارج می کند. دولت ترامپ بعد از این تصمیم تحریم های جدیدی را علیه ایران به اجرا گذاشته و دسترسی این کشور به یک شبکه مهم بانکی را قطع کرده است.

    برچسب ها