عصر خودرو

مید گزارش داد

رونمایی از جزئیات قراردادهای جدید نفتی ایران در لندن

عصر بازار- نشریه اقتصادی مید با اشاره به این که جزئیات قراردادهای جدید نفتی ایران هنوز منتشر نشده نوشت احتمالا از جزئیات این قراردادها در ماه فوریه در لندن رونمایی خواهد شد.

رونمایی از جزئیات قراردادهای جدید نفتی ایران در لندن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پایگاه اینترنتی مید طی گزارشی نوشت: سرمایه گذاران احتمالی آینده در ایران باید خود را برای سهیم شدن در روند فرسایشی انتظار کشیدن شرکت های نفتی برای اطلاع از جزئیات قراردادهای جدید نفتی این کشور آماده کنند.

    شرکت های نفتی بین المللی و تحلیلگران ماه هاست منتظرند تا ببینند قردادهای جدید نفتی تهران دارای چه شروط و شرایطی است.
    متاسفانه، این شرکت ها باید اندکی بیشتر منتظر بمانند تا آنچه را که نیاز دارند بفهمند.
    قراردادهای جدید نفتی ایران که انتظار می رود ترتیبات اکتشاف و تولید اشتراکی نفت را در مقابل سرمایه گذاری در توسعه میادین جدید نفتی و گازی به شرکت های خارجی پیشنهاد کنند، در روزهای 28 و 29 نوامبر از سوی وزارت نفت ایران برای 137 شرکتی که در تهران حضور یافته بودند رونمایی شد.
    وزارت نفت ایران جزئیات بیش از 50 پروژه ای را که برای آنها به دنبال شریک بین المللی می گردد بین شرکت ها توزیع کرد، اما مدیران این شرکت ها از دریافت جزئیات مشخص در این خصوص ناامید شدند.
    اکنون تمامی توجهات معطوف نشست روزهای 22 تا 24 فوریه لندن است که تهران قرار است به صورت بین المللی از این قراردادها رونمایی کند.
    هر کسی که به دنبال استفاده از فرصت های اقتصاد ایران پس از لغو تحریم هاست، باید آماده باشد تا این ناامیدی را با مدیران شرکت های نفتی شریک شود.
    صرف نظر از گشایش درهای اقتصاد ایران، توسعه کسب و کار بین المللی و سرمایه گذاری در ایران در دوران پساتحریم یک پروسه کند و خسته کننده خواهد بود و چالش هایی را نیز در پی خواهد داشت.
    اولین چالش در روز 15 دسامبر به وجود خواهد آمد، یعنی زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران به سازمان ملل گزارش دهد.
    محتوای این گزارش، از سوی مخالفان توافق هسته ای در واشنگتن، ریاض، تهران و تل اویو به چالش کشیده خواهد شد.
    حتی اگر تحریم های مرتبط با هسته ای هم لغو شوند، تحریم های زیادی هستند که همچنان پابرجا باقی خواهند ماند و مانع از آن خواهند شد که شرکت ها و شهروندان آمریکایی با ایران تجارت کنند.
    به علاوه، تحریم های فعلی مبادلات دلاری با تهران را محدود می سازد.
    این بدان معناست که هر بانکی که با سیستم مالی آمریکا همکاری دارد، قادر نخواهد بود با تسهیل همکاری تجاری با ایران، خود را در معرض ریسک نقض تحریم ها قرار دهد.
    جمهوری اسلامی ایران، فرصت های احتمالی عظیمی را به صاحبان بنگاه های اقتصادی در سطح جهانی و منطقه ای پیشنهاد می دهد. اما در تمام مراحل این مسیر، مخالفان توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها به دنبال تضعیف آن خواهند بود.
    توافق هسته ای شامل شرط «بازگشت پذیری» است که اجازه می دهد در صورت نقض توافق از سوی تهران، تحریم ها مجددا اعمال شود.
    این ریسک بازگشت مجدد تحریم ها در کنار نگرانی بانک های بین المللی از همکاری با ایران یعنی نگرانی ها همیشه وجود خواهد داشت و سرمایه گذاران باید در نگاه به بازار ایران همواره باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها