عصر خودرو

پارک های علم و فناوری، موتور چین برای تسخیر بازارهای جهانی

عصر بازار- چین از جمله کشورهایی است که با گسترش پارک های علم و فناوری به عنوان موتور توسعه با جذب و پرورش اندیشه های نو و زایش فناوری به پیشرفت اقتصادی شگرفی دست یافته است.

پارک های علم و فناوری، موتور چین برای تسخیر بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «وانگ کیف» رئیس مرکز تحول پارک علم و فناوری شهر کورلا (Korla) با عنوان «ساختمان استعداد منطقه توسعه اقتصادی و فناوری» واقع در مرکز استان شین جیانگ (Xinjiang) چین در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی شرکت کننده در برنامه آشنایی با بخش مرکزی جاده ابریشم گفت: توسعه پارک های علم و فناوری و حمایت از اندیشه های نو و کسب و کارهای نوپا یک سیاست ملی است.
    وی افزود: این پارک در سال 2011 تکمیل و راه اندازی شد و هدف از ایجاد آن ارایه یک مدل صنعتی جدید برای تسریع روند توسعه اقتصادی کشور است.
    به گفته کیف، این پارک فناوری که در زمینی به مساحت 88 کیلومتر مربع احداث شده است، حدود 2 هزار کسب و کار نوپا را حمایت می کند.
    رئیس مرکز تحول پارک علم و فناوری یاد شده تصریح کرد: این پارک با سرمایه گذاری 42 میلیارد یوانی دولت ایجاد شد، ارزش تولید آن اکنون 81 میلیارد یوان در سال و درآمد ثابت آن 3.5 میلیارد یوان در سال است.
    این مقام مسئول اضافه کرد: در پنج سال آینده بیشتر به سمت توسعه مفهوم نوآوری، فراهم کردن هر چه بیشتر زمینه برای شکل گیری ایده های نو و افزایش سهم این پارک در توسعه ملی و انتقال فناوری پیش می رویم.
    وی، این اهداف کیفی را در قالب هدف کمی افزایش درآمد ثابت پارک به سطح یک هزار و 100 میلیارد یوان و افزایش ارزش تولید آن به سطح 326 میلیارد یوان تعریف و تصریح کرد: توسعه آینده این پارک مبتنی بر پنج محور پوشاک، نفت و گاز، خدمات اینترنت پایه و خدمات ماشین محور خواهد بود.
    کیف تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که به سهم خود موتور توسعه اقتصادی کشور باشیم و تجارت در مسیر جاده ابریشم را حمایت کنیم.
    به گفته وی، مدل جدید توسعه اقتصادی چین مبتنی بر اقتصاد مجازی و اینترنت محور و داده های بزرگ است تا کارایی افزایش یابد.
    کارکرد داده های بزرگ، فراهم آوردن امکان تجزیه و تحلیل در سطح گسترده است که موجب آشکار شدن روندها و ارتباطات می شود.
    کیف همچنین با اشاره به تصویر تعدادی از دانشمندان و استادان دانشگاه های معروف چینی و بین المللی که 26 نفر آنها از دانشگاه های آمریکا بودند، گفت: این پارک علم و فناوری به طور مرتب از این افراد بزرگ برای دادن مشاوره به نوآوران جوان دعوت می کند.
    وی اضافه کرد: سال گذشته این پارک فناوری 18 ایده نو را با موفقیت تبدیل به کسب و کار نوپا کرد.
    کیف به عنوان مثالی از این ایده های نو که به کسب و کار تبدیل شده است، به نوعی فناوری اشاره کرد و گفت: سال گذشته پرورش یک ایده نو موجب شد کشور به نوعی فناوری مولکولی برای تولید محصولات PPS و PASS دست پیدا کند که پیش از این تنها دو کشور آمریکا و ژاپن دارای این فناوری بودند.
    PPS، نوعی ترکیب مولکولی عالی با هسته معطر و PASS نوعی ماده مولکولی عالی جدید است که ساختار PPS را تشکیل می دهد. این دو ماده در ساخت کشتی و هواپیما استفاده می شوند.
    گروهی از خبرنگاران خارجی از کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا و نیز آسیای مرکزی از 12 تا 21 اردیبهشت از بخش مرکزی جاده ابریشم یا استان شین جیانگ چین دیدن کردند.
    استان شین جیانگ با مساحت یک میلیون و 660 هزار کیلومتر مربع، بزرگ ترین استان چین است که با هشت کشور قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، روسیه، مغولستان و هند مرز مشترک دارد.

    برچسب ها