عصر خودرو

مدیر بزرگترین شرکت نفتی روس در دیدار با زنگنه مطرح کرد

اعلام آمادگی روس‌نفت برای حضور در طرح‌های نفتی ایران

عصر بازار- مدیر بزرگترین شرکت نفتی روس صبح امروز در دیدار با وزیر نفت آمادگی خود را برای حضور در طرح‌های نفتی اعلام کرد.

اعلام آمادگی روس‌نفت برای حضور در طرح‌های نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایگور سچین، مدیر شرکت روسنفت روسیه در صدر هیئتی صبح امروز (دوشنبه، ١٧ آذرماه) به دیدن بیژن زنگنه، وزیر نفت در وزارت نفت رفت و برای سرمایه‌گذاری در پروژه های نفتی ایران اعلام آمادگی کرد.

    شرکت روسنفت پیش از این در کنار لوک اویل و زاروبژنفت روسیه برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرح چنگوله اعلام آمادگی کرده بود.

    نمایندگان شرکت روسنفت همچنین ٢ آبان ماه به منظور مذاکره برای سوآپ گاز، نفت خام و فرآورده های نفتی به وزارت نفت آمده بودند؛ در آن دیدار قرار شد با تشکیل کمیته ای، مذاکرات دو جانبه ادامه پیدا کند تا دو کشور بتوانند اقدام به سوآپ کنند.

    بیژن زنگنه، وزیر نفت  نیز در دیدار ٢٩ مهرماه با آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در تشریح محورهای مذاکرات نفت و گاز با همتای روس خود یکی از زمینه های همکاری را سوآپ عنون کرده بود: " دو کشور در این زمینه امکانات خوبی دارند. ایران می تواند از روسیه در شمال ایران گاز، نفت خام و فرآورده های نفتی دریافت کند و در جنوب به مشتریان روسیه، گاز، نفت خام و فرآورده های نفتی تحویل دهد."

    شرکت روسنفت به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی روسیه شناخته می شود. دفتر مرکزی این شرکت، در منطقه بالچوگ، در نزدیکی کاخ کرملین، در شهر مسکو مستقر است.

    شرکت روسنفت، در سال 1993 به عنوان یک واحد سازمانی، از سوی دولت وقت روسیه تاسیس شد و با تزریق داراییهای شرکت "روس‌نفته‌گاز"، فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرد؛ این شرکت پس از خرید داراییهای بزرگترین شرکت نفتی روسیه، یوکاس، در مزایده دولتی، به یک شرکت نفتی بزرگ بدل شد. فعالیت عمده شرکت روسنفت، در اکتشاف، استخراج و پالایش نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید محصولات پتروشیمی متمرکز است.

    از ماه مارس سال 2013 در پی خریداری سومین شرکت بزرگ نفتی روسیه؛ تی‌ان‌کی- بی‌پی، از سوی روسنفت، این شرکت به‌عنوان بزرگترین شرکت نفتی روسیه، شناخته می‌شود.

     

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو