عصر خودرو

بررسی سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان ؛

سیر صعودی زگلدشت

عصر بازار- شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با نماد زگلدشت و با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ در بازار عادی فرابورس ایران پذیرش شده است.

سیر صعودی زگلدشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  ،سهامدار عمده زگلدشت، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین از زیر مجموعه‌های تامین اجتماعی است و در زیر مجموعه‌های زراعت و خدمات وابسته طبقه‌بندی شده است.

    یکی از نقاط قوت این سهم افزایش نرخ فروش شیر از 1,205 تومان ابتدای سال 96 به 1,401 تومان در انتهای سال است. همین طور شرکت روند سودسازی خوبی نشان می‌دهد؛ به طوری‌که در پایان سال 96 به ازای هر سهم سود 479 ریالی به صورت حسابرسی نشده پیش‌بینی کرده که در مقایسه با آخرین بودجه شرکت تعدیل مثبت 33 درصدی را شاهد هستیم.
    تولید شرکت در 12 ماهه سال 96، معادل 38.6 میلیون لیتر شیر است که رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. از سویی دیگر فروش 54 میلیارد تومانی این سال رشد 18 درصدی نسبت به سال 95 نشان می‌دهد. همچنین در فرودین سال جاری شرکت فروش 5 میلیارد تومانی محقق کرد در حالی‌ که مدت مشابه سال قبل 3.9 میلیارد تومان درآمد فروش شناسایی کرده بود. در مجموع فروش شرکت در سال‌های 92 تا 96 روند صعودی داشته است.

    این شرکت در یک شفاف‌سازی اعلام کرد که نظر به پیش‌بینی فروش تلیسه آبستن در سال 1397، تعداد 25 راس به مبلغ 3 هزار و 200 میلیون ریال به فروش رسیده است. این درحالی‌ است که شرکت در گزارش تفسیری مدیریت نیز اشاره به صادرات لبنیات و تلیسه و حتی محصولات ژنتیکی داشته است .

    از سوی دیگر، شرکت برای روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه سهامداران را به مجمع سالیانه فراخوانده است. از این رو در جدول زیر سود هر سهم و سود تقسیمی هر سهم برای سال‌های 91 تا 95 ارائه شده است، همانطور که مشاهده می‌شود، شرکت طی سال‌های گذشته به طور متوسط 84 درصد سود هر سهم را بین سهامداران تقسیم کرده است.

    با توجه به نسبت‌های مالی در جدول زیر نکته قابل توجه این است که شرکت از لحاظ نقدینگی و بازپرداخت بدهی‌های خود دارای ریسک نیست.

    همانطور که مشاهده می‌کنید نسبت بازده حقوق صاحبان سهام  ROE شرکت در سال 96 معادل 28 درصد بوده که نسبت به سود بانکی بهتر عمل کرده است.

    برچسب ها