عصر خودرو

تداوم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی، تحت تاثیر محدودیت عرضه و تقاضای قوی، روند افزایشی خود را حفظ کرد.

تداوم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی برنت با هشت سنت افزایش نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه به 79.36 دلار در هر بشکه رسید.

    بهای معاملاتی آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 22 سنت (0.3 درصد) افزایش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته به 71.71 دلار در هر بشکه رسید.

    تحلیلگران گروه بانکی ANZ روز پنج شنبه اعلام کردند که برنت اکنون در آستانه شکستن مرز 80 دلار در هر بشکه قرار دارد؛ زیرا ریسکهای ژئوپلیتیکی باعث شده قیمتها بالا بمانند و کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا نیز از این وضعیت حمایت کرده است. کاهش ذخایر نفت آمریکا این نگرانی را برانگیخته که بازار در آستانه فصل رانندگی تابستانی در این کشور، دچار کمبود عرضه شود.

    ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 11 مه، 1.4 میلیون بشکه کاهش یافت و به 432.34 میلیون بشکه رسید.

    بانک آمریکایی مورگان استنلی به دلیل رشد مستمر تقاضا، قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت تا سال 2020 را 90 دلار در هر بشکه اعلام کرد.

    با این حال همه شاخص‌ها به محدودتر شدن عرضه در بازار اشاره ندارند. آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت برای سال 2018 را از 1.5 میلیون بشکه در روز برآورد قبلی به 1.4 میلیون بشکه در روز تنزل داده است.

    طبق پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی برای نفت به طور میانگین 99.2 میلیون بشکه در روز در سال 2018 خواهد بود. و اگرچه عرضه به دلیل اجرای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک، در حال حاضر 98 میلیون بشکه در روز است اما رشد قوی تولید غیراوپک ادامه خواهد بود و 1.87 میلیون بشکه در روز در سال 2018 افزایش پیدا می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، تولید در آمریکا 27 درصد طی دو سال گذشته افزایش یافته و به رکورد 10.72 میلیون بشکه در روز رسیده است. به این ترتیب آمریکا بزودی از سطح تولید روسیه که حدود 11 میلیون بشکه در روز است پیشی گرفته و بزرگترین تولیدکننده نفت جهان می‌شود. افزایش تولید نفت آمریکا، رشد صادرات این کشور در بازار جهانی را به دنبال داشته است.

    برچسب ها