عصر خودرو

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام :

اقدام ترامپ به خودکفایی اقتصادی کشور کمک می‌کند

عصر بازار- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من فکر می‌کنم که ترامپ جنسی مانند صدام دارد و همانطور که صدام با جنگ تحمیلی کشور را از نظر نظامی به خودکفایی رساند، ترامپ نیز کشور را از لحاظ اقتصادی به خودکفایی می‌رساند و به مرحله‌ای خواهیم رسید که کشوری نتواند به سادگی ما را تحریم کند.

اقدام ترامپ به خودکفایی اقتصادی کشور کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی آقامحمدی در همایش ملی میزبانی ایرانی - اسلامی که در محل هتل هما شماره دو برگزار شد، با اشاره به امنیت پایدار ایران تصریح کرد: ما هم اکنون در آسیا جنوب غربی، موقعیت بسیار خوبی داریم، اسرائیل اگر بخواهد کوچکترین حرکتی کند، بسیار آسیب خواهید دید، دیدیم که حرکت اخیر اسرائیل بدون تلفات جانی بود و حتی یک واحد استراتژیک هم مورد هدف واقع نشد. تبلیغات فراوانی انجام شد ولی اقدامی صورت نگرفت. پیام فرستادند که ما قرار نیست با یکدیگر نزاع کنیم.

    وی افزود: ما امنیت مناسبی داریم. گروه‌هایی مانند داعش و طالبان نمی‌توانند کشور را به ورطه آشوب بکشانند. در همسایگی خراسان ناامنی‌های وسیعی وجود دارد و ما توانستیم این ناامنی‌ها را مدیریت کنیم.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نسل‌های کارآمد جوان کشور گفت: فرزندان دهه 60 و 70 ما اکنون تحصیل‌کرده‌ هستند و این ثروت کمی نیست. الان وظیفه ما این است که این ثروت را به کار بگیریم، به کارگرفتن به معنای استخدام نیست.

    وی اضافه کرد: با کارمند درست کردن این نسل و نسل‌های قبلی خروجی مناسبی بدست نمی‌آید، با سیستم کارمندگزینی حال حاضر مجبور به دریافت مالیات حتی در دوران رکود هستیم. راه این است که این نیروی تحصیل‌کرده و جوان اقتصاد فعلی کشور را دانش‌بنیان کنند.

    آقامحمدی با تشریح انواع ثروت اظهار کرد: به طور کلی سه نوع ثروت وجود دارد. ثروت طبیعی، ثروت تولیدی و ثروت ناملموس، ثروت طبیعی که شامل معدن، نفت و گاز می‌شود که ایران از این نظر غنی است. در زمینه ثروت تولیدی نیز نسبت به جهان کمبود نداریم و به میزان کافی از منابع تولیدی برخورداریم.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر ترکیه از نظر اقتصادی پیشرفت می‌کند، به دلیل تکنولوژِی برتر نیست، بلکه باید رمز پیشرفت آنان مورد مطالعه قرار گیرد، صنایع تولید شکلات ایران این کار را انجام دادند و موفق بودند و سالیانه 800 میلیون دلار صادرات دارند، صنایع تولید ماکارونی نیز در این وضعیت به سر می‌برند. زمانی تمام بازار ایران در دست ترکیه بود اما اکنون ایران در حال قبضه بازار ماکارونی ترکیه است.

    وی ادامه داد: ما واحدهای تولیدی داریم اما به خوبی از آن استفاده نمی‌کنیم. نکته دوم آن است که به صنعت نگاه کوتاه‌مدت داریم. صنعت در ذات خود نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است، نوسانات در هرجایی هست اما صنعت باید راه باثباتی را طی کند.

    آقامحمدی تصریح کرد:  زمان تحصیل من قیمت فروش را مساوی با قیمت تمام‌شده به علاوه سود می‌دانستیم، اکنون قیمت تولید را مساوی با قیمت فروش منهای سود می‌دانند، اکنون قیمت فروش را بازار جهانی تعیین می‌کند و هرکسی قیمت پایین‌تری ارائه کرد برنده این بازار خواهد بود.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: من از واحدهای برتر تولید پوشاک ترکیه بازدید داشته‌ام و می‌دانم که راز موفقیت آن‌ها چیست، موضوع رقابت در جزئیات است و ما بایستی این جزئیات را رعایت کنیم، برخی از واحدهای تولید پوشاک کشور از واحدهای مذکور ترک بازدید داشته‌اند و با رعایت برخی نکات اکنون  به شکوفایی رسیده‌اند.

    وی افزود: مشکل اصلی تولید ما نداشتن سرمایه ناملموس است و سرمایه ناملموس به معنای ارتباط، همکاری و اعتماد است. رقابت در ایران بد تعبیر شده است. پایه اصلی تولید در بخش خصوصی رفاقت است و بعد از آن رقابت به میان می‌آید، همه برای باقی‎ماندن تولید می‌کنند.

    آقامحمدی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کاری کنیم، باید به جای کلی‌گویی به بیان جزئیات بپردازیم. ما کسانی را داریم که توانستند در این وضعیت صنعت به شکوفایی برسند. ما حتی در دوران تحریم به کشوری مانند آمریکا صادرات داشته‌ایم.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما حدود 7200 اچ اس گمرکی داریم که تمام کالاها را دربر می‌گیرد، در حدود 1000 اچ اس ما واردات به کشور داریم و در حدود 60 اچ اس حیاتی است، می‌توانیم با همکاری صنایع مختلف این تعداد اچ اس کالاهای وارداتی را در داخل کشور تولید کنیم.

    وی اضافه کرد: مبنای حرکت رفاقت در تولید است و نه تخریب بازار شرکتی دیگر، بایستی با همکاری یکدیگر به رونق صنعت کشور کمک کنیم. در تجارت‌های بزرگ نباید از افزایش قیمت‌ها خوشحال بود، چرا که این افزایش قیمت‌ها نیاز به سرمایه درگردش را افزایش می‌دهند.

    برچسب ها