عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :

استفاده از ارزهای ملی در معاملات تجاری ایران و روسیه، سیطره دلار را از بین می‌برد

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امضاء قرارداد موقت تجارت آزاد بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا، فصل جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای را ایجاد می‌کند .

استفاده از ارزهای ملی در معاملات تجاری ایران و روسیه، سیطره دلار را از بین می‌برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در راس هیات پارلمانی در سفر به مسکو با "دیمیتری مزنت سف" رئیس کمیسیون اقتصادی شورای فدراسیون روسیه و اعضای این کمیسیون ملاقات کرد.

    در این ملاقات که با حضور دکتر مهدی سنانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد سازمان بورس کشور برگزار شد، طرفین ضمن اشاره به روابط  دو کشور در زمینه‌های روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین همکاری‌های فی‌مابین به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و بانکی، بر استفاده از ظرفیت‌های پارلمان‌های ایران و روسیه در جهت تقویت مناسبات بین دو کشور، تاکید کردند.

    پورابراهیمی در جریان این دیدار بیان کرد: یکی از راه‌های برون رفت از سیطره دلار، استفاده از ارزهای ملی در چارچوب پیمان‌های پولی دوجانبه و همچنین بکارگیری ارز دیجیتال مشترک در معاملات تجاری بین دو کشور است.

    وی با اشاره به نشست اجلاس معاونین نخست وزیران کشورهای عضو اتحایه اقتصادی اورآسیا که در پایان اردیبهشت‌ماه در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با امضاء قرارداد موقت تجارت آزاد بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا، فصل جدیدی از همکاری‌های منطقه ای با اعضای اورآسیا و به ویژه با کشور روسیه آغاز شود.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بطور کامل از اقدامات دولت و سفارت جمهوری اسلای ایران در راستای تقویت مناسبات با روسیه، حمایت می‌کند.

    شایان ذکر است که تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد بورس کشور، دکتر پورابراهیمی را در این سفر همراهی می‌کنند.

    برچسب ها