عصر خودرو

بازبینی‌های آماری نشان داد

اقتصاد ژاپن در بحران نیست

عصر بازار- دفتر کابینه ژاپن امروز اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه سوم و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد کرده که این رقم در مقایسه با انقباض ۰.۸ درصدی گزارش قبلی، بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد.

اقتصاد ژاپن در بحران نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، اعلام رشد یک درصدی تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه‌ماهه سوم در مقایسه با انقباض 0.8 درصدی در سه‌ماهه قبل، این امیدواری را به‌وجود آورده که سایه رکود از اقتصاد این کشور رخت بر بسته است.

    به‌گزارش بخش مالی سی‌ان‌ان، رشد یک درصدی تولید ناخالص داخلی ژاپن نشان می‌دهد سومین اقتصاد بزرگ جهان دیگر در رکود قرار ندارد؛ اقتصاد راکد عموما به اقتصادی اطلاق می‌شود که دو فصل مداوم شاهد انقباض اقتصاد باشد.

    داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی در ژاپن معمولا اصلاح می‌شوند زیرا برآوردهای اولیه برمبنای داده‌های اطلاعاتی مقدماتی است با این حال، تغییر رشد تولید ناخالص داخلی ژاپن از منطقه منفی به منطقه رشد مثبت، یک اتفاق بسیار مهم و غیرمعمول محسوب می‌شود.

    به‌رغم انتظار این اخبار امیدوارکننده، شاخص نیکی (Nikkei)، صبح امروز یک درصد افت کرد. با این حال، آمارهای اصلاح شده باید به «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن انگیزه کافی برای ادامه اصلاحات اقتصادی خود موسوم به «آبه‌نومیکس» را داده باشد. سیاست‌های اقتصادی آبه‌نومیکس، شامل برنامه گسترده خرید اوراق قرضه همراه با اصلاحات ساختاری جدی و تزریق محرک‌های پولی ازسوی دولت مرکزی می‌شود.

    تصور بر این است که اعمال سیاست‌های توامان مالی بتواند به سالها تورم منفی در ژاپن پایان داده و این کشور را در مسیر رشد پایدار قرار دهد اما منتقدان بر این باورند که طرح اقتصادی آبه تغییری جدی در اقتصاد ژاپن ایجاد نکرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها