عصر خودرو

یک عضو انجمن فولاد خبر داد

۳ میلیون تن فولاد دپو شد

عصر بازار- یک عضو انجمن فولاد با اعلام اینکه امروز بالای ۹۰ درصد کارخانجات فولادی تعطیل، نیمه تعطیل و با دپوی محصولات مواجهند، گفت: براساس آمار بالای سه میلیون تن محصولات فولادی در کارخانجات دپو شده که این یک فاجعه است.

۳ میلیون تن فولاد دپو شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رضا شهرستانی با اشاره به اینکه تشدید رکود باعث شده تا واحدهای تولیدی فولاد با مشکلات زیادی روبرو شوند، اظهار داشت: از چند ماه گذشته واحدهای تولیدی با کاهش تقاضا در سطح بازار اقدام به کاهش قیمت‌های خود کردند اما این موضوع باعث شده تا هر روز افت قیمت در محصولات فولادی بیشتر شود.

    وی با بیان اینکه امروز قیمت محصولات فولادی از 2200 تومان به 1200 تومان رسیده‌ است، افزود: این قیمت کف بازار بوده و دیگر واحد تولیدی نمی‌تواند محصولات خود را کمتر از آن به فروش برسانند. البته برخی از کارخانجات بزرگ با امید به تغییرات قیمتی اقدام به تولید و دپوی آنها در انبارها کرده‌اند.

    این عضو انجمن فولاد تصریح کرد: کارخانجات بزرگ فولادی با این استدلال که نمی‌توانند سهم خود از بازارهای صادراتی را از دست بدهند، حتی محصولات خود را پایین‌تر از قیمت محصولات داخلی صادر می‌کنند. این موضوع نیز ارتباط نزدیکی با کشش بازارهای صادراتی دارد.

    شهرستانی با بیان اینکه در حال حاضر کشور چین با افزایش حجم صادرات محصولات فولادی خود اقدام به کاهش قیمت‌ها کرده است، گفت: همین موضوع باعث می‌شود تا در آینده کارخانجات بزرگ نیز در صادرات محصولات خود با وجود رقیبی مثل کشور چین با مشکلات روبرو شوند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز بالای 90 درصد کارخانجات فولادی تعطیل، نیمه تعطیل و با دپوی محصولات مواجهند، اظهار داشت: براساس آمار بالای سه میلیون تن محصولات فولادی در کارخانجات دپو است که با احتساب تولید سالانه 15 میلیون تن فولاد در کشور می‌توان به این نتیجه رسید که که بیش از 20 درصد مصرف یک سال فولاد در کارخانجات دپو بوده و این فاجعه است.

    وی با اشاره به اینکه در فصل سرما رکود بازار فولاد تشدید پیدا می‌کند، تصریح کرد: دولت باید در این رابطه اقدام مناسبی  را برای حل مشکلات صنعت فولاد به کار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها