عصر خودرو

در نشست مدیران ارشد شرکت گلوبال اینوستمنت ترکیه و بورس کالای ایران مطرح شد:

توسعه تعاملات تجاری ایران و ترکیه از بستر بورس های کالایی

عصر بازار- امکان توسعه تعاملات تجاری ترکیه و ایران از بستر بورس کالای ایران در نشست مدیران ارشد شرکت گلوبال اینوستمنت ترکیه و بورس کالای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

توسعه تعاملات تجاری ایران و ترکیه از بستر بورس های کالایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در این نشست که با حضور دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و ارول گوکر رئیس هیأت مدیره ، گوخان عذر عضو هیأت مدیره و اوزکان اوکان یکی از مدیران شرکت گلوبال اینوستمنت ترکیه به همراه مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در محل بورس کالای ایران برگزار شد، طرفین بر توسعه همکاری های تجاری از طریق بازارهای سرمایه دو کشور تاکید کردند.

    بر اساس این گزارش، مدیرعامل بورس کالای ایران در این نشست با اشاره به اشتراک های فرهنگی دو کشور و پتانسیلهای موجود جهت همکاری بر اساس تراز بالای تجاری دوجانبه ایران و ترکیه، گفت: ارکان بازار سرمایه در کشورهای ترکیه و ایران از جمله بورس ها ، کارگزاری ها و شرکت های سرمایه گذاری می توانند در توسعه فعالیت های تجاری این دو کشور در سطح بین المللی نقش بسزایی را ایفا کنند.

    دکتر سلطانی نژاد با بیان آماده بودن ساز و کارهای فنی و الکترونیک و نرم افزاری و امکان قابلیت اتصال بازارهای هر دو کشور از طریق سیستم بانکی و معاملاتی آنلاین گفت: با توجه به رفع تحریم های سیستم بانکی بین المللی و اتصال ایران به شبکه سوئیفت به عنوان عوامل تأثیر گذار بر عملیاتی شدن فرآیند پیوستن ایران به بازارهای معاملاتی بین المللی، این بورس برای توسعه تعاملات تجاری با کشور ترکیه از آمادگی لازم برخوردار است.

    بر اساس این گزارش، مدیران ارشد شرکت گلوبال نیز با اشاره به افزایش حدود 10 برابری GDP‌ کشور ترکیه و ضرورت دسترسی به منابع مالی در بازارهای بین المللی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران به عنوان یک مسیر کوتاه تأمین کالا با یک مکانیزم ساختار یافته ، خواستار زمینه سازی حضور این شرکت در بازار سرمایه ایران شدند.

    گفتنی است ، شرکت هلدینگ گلوبال یک شرکت سرمایه گذاری در کشور ترکیه و یکی از زمینه های فعالیت آن ، ارائه خدمات مالی است و مدیران ارشد این شرکت‌ مشارکت در تأسیس بورس استانبول و تاکاس بانک را در کارنامه کاری خود دارند و هم چنین در سال گذشته میلادی، این شرکت سهم قابل توجهی در معاملات مشتقه در کل بازار آتی این کشور را به خود اختصاص داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها