عصر خودرو

مدیرکل فروش نفت و گاز وزارت نفت عمان:

توافق گازی ایران و عمان به‌زودی امضا می‌شود

عصر بازار- یک مقام ارشد وزارت نفت عمان با اشاره به اینکه همکاری‌های گازی ایران و عمان امری جدید نیست و به سال‌ها قبل بازمی‌گردد درباره تاثیر احتمالی بازگشت نفت ایران به بازار بر قیمت‌ها گفت: قیمت نفت پیش از این تحت تاثیر قرار گرفته است و فکر نمی‌کنم بازگشت ایران به این بازار تاثیر بزرگی داشته باشد. ما اثرات منفی را در بازار داریم و امیدوارم ورود ایران اثر منفی دیگری نگذارد.

توافق گازی ایران و عمان به‌زودی امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی عبدالله الریامی، مدیرکل فروش نفت و گاز وزارت نفت عمان در رابطه با زمان امضای قرارداد صادرات گاز ایران به عمان اظهار کرد: روابط و همکاری‌های ایران و عمان چیز جدیدی نیست و به سال‌ها قبل برمی‌گردد و ما در زمینه‌های مختلف بازار انرژی و بخش انرژی با یکدیگر همکاری داشته‌ایم.

    وی با بیان اینکه در نشست‌های اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز این دو کشور همکاری‌های خود را بیشتر کرده‌اند، عنوان کرد: ما در این همکاری به موقعیت هر دو کشور احترام می‌گذاریم و به دنبال تعاملات بیشتری هستیم.

    وزیر نفت و گاز عمان با تاکید بر اینکه قرارداد گازی ایران و عمان نیز امر جدیدی به حساب نمی‌آید، تصریح کرد: این دو کشور برای بیشتر از سه یا چهار سال بر سر انعقاد این قرارداد مذاکره کردند و خیلی زود شاهد امضای قراردادهای گازی بین ایران و عمان خواهیم بود.

    وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی می‌شود قرارداد گازی ایران و عمان چه زمانی امضا شود با اشاره به اینکه تاریخ دقیق هنوز مشخص نیست، ادامه داد: اما کارها به خوبی پیش می‌رود و شرایط زیادی بین دو کشور وجود دارد که این امر را در آینده محقق خواهد کرد و به هر دو کشور نفع خواهد رساند.

    طبق اعلام مسوولین مذاکرات گازی ایران و عمان احتمالا برای صادرات گاز و تبدیل آن به LNG در عمان خواهد بود که علی عبدالله الریامی، مدیرکل فروش نفت و گاز وزارت نفت عمان در این باره تاکید کرد: در حال حاضر برای صحبت بر سر چنین مسائلی زود است. ما اول لازم است بر سر برخی از مسائل توافق داشته باشیم اما هیچ محدودیتی در این توافقات وجود ندارد و هر دو کشور می‌توانند از این توافق سود ببرند.

    وزیر نفت عمان نیز پیشتر در پاسخ به اینکه ظرفیت کشور عمان برای تولید LNG چقدر است، گفت: در حال حاضر ظرفیت مشکل نیست و ما حتی اگر ظرفیت لازم را نداشته باشیم آن را ایجاد می‌کنیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع اصلی این است که ما بتوانیم این پروژه را به سمت عملی شدن حرکت دهیم و در آینده نزدیک شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

    وزیر نفت و گاز عمان همچنین درباره تاثیر احتمالی بازگشت ایران به بازارهای نفت و گاز پس از برداشته شدن تحریم‌ها و اثرگذاری در قیمت تصریح کرد: قیمت‌های نفت از پیش تحت تاثیر قرار گرفته‌اند بنابراین فکر نمی‌کنم بازگشت ایران به بازار نفت بتواند تاثیر چندان بزرگی داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد کاهش قیمت نفت به 40 دلار هستیم، گفت: بنابراین امیدوارم ورود ایران به بازار نفتی تاثیر منفی نداشته باشد چراکه ما همین الان اثرات منفی در این بازار می‌بینیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها