عصر خودرو

رییس اتاق بازرگانی هند و ایران مطرح کرد

همکاری ۵ میلیون دلاری ایران و هند در پروژه های نفت‌وگاز

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی مشترک هند و ایران با اشاره به تمایل هندی‌ها برای ورود به بخش های گازی و نفتی ایران پیش‌بینی کرد که حجم همکاری های دو کشور در این پروژه‌ها به ۵ میلیون دلار برسد.

همکاری ۵ میلیون دلاری ایران و هند در پروژه های نفت‌وگاز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پرویندر سینگ چاندوک، رییس اتاق بازرگانی مشترک هند و ایران درباره قراردادهای نفتی جدید ایران اظهار کرد: نظر ما درمورد قراردادهای جدید نفتی ایران (IPC) بسیار مثبت است اما هنوز زود است که بخواهیم در این مورد نظر دقیقی بدهیم، با این حال در این مدل قراردادها همه چیز به شکل منظم در نظر گرفته شده که این امر فرص خوبی را برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خارجی نسبت به IPC خوشبین هستند، افزود: ایران همیشه همکاری خوبی با شرکت‌های بین‌المللی داشته است و حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز پیمانکاران ایرانی اجازه ندادند حق خارجی ها پایمال شود.

    رییس اتاق بازرگانی مشترک هند و ایران با تاکید براینکه طی سال های اخیر مشکل اصلی برای همکاری با ایران بحث تحریم ها بوده است، تصریح کرد که با برداشته شدن تحریم ها شرکتهای خارجی نیز بازمی گردند به خصوص هند درحال حاضر تمایل زیادی به گسترش همکاری‌های خود دارد.

    وی با بیان اینکه تمایل هندی‌ها برای بازگشت به همکاری های سابق خود بیش از 100 درصد است، عنوان کرد: من پیش‌بینی می‌کنم که همکاری بین ایران و هند در پروژه‌های نفت و گاز به 5 میلیون دلار برسد.

    وی در پاسخ به اینکه شرکت‌های هندی در پساتحریم چقدر می توانند در زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک با ایران فعال باشند، تاکید کرد: درواقع لازم است با استفاده از فرصت‌هایی که ایجاد شده افزایش سرمایه از طرف کارگذاران خارجی احداث شود. رییس اتاق بازرگانی مشترک هند و ایران با اشاره به اینکه روال عادی این است که پس از باز شدن درهای یک کشور برای ورود سرمایه‌گذاران، شرکت ها و دولت‌های خارجی خطوط اعتباری ویژه ای در آن کشور ایجاد کنند، گفتک این خطوط اعتباری پس از برداشته شدن سد مشکل سوئیفت بانکی صورت می گیرد.

    وی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تعاملات جدید در فضای ایجاد شده در ایران، اظهارکرد: کنفرانس تهران کنفرانس بسیار خوبی بود و این کنفرانس فضایی را ایجاد کرد که خارجی ها خوشحال شده و برخورد بهتری با ایران داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها