عصر خودرو

افت مجدد یورو

انتقال توجهات از بانک‌مرکزی‌اروپا به فدرال‌رزرو

عصر بازار- بعد از نشست هفته گذشته بانک مرکزی اروپا و گزارش اشتغال آمریکا که منجر به افزایش بیش از انتظار ۲۱۱ هزار شغل در ماه نوامبر شد، بازار سهام جهانی روز دوشنبه اندکی رشد کرد.

انتقال توجهات از بانک‌مرکزی‌اروپا به فدرال‌رزرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، سهام‌ آسیایی به دنبال پیدا کردن سرنخی از بزرگ‌ترین پرش شاخص اس‌اندپی از 8 سپتامبر هستند. سرمایه‌گذاران تنها 9 روز دیگر تا اولین افزایش نرخ بهره در یک دهه اخیر توسط فدرال‌رزرو پیش رو دارند. این در حالی است که بازار سهام اروپا نیز بعد از تجربه کردن بزرگ‌ترین افت هفتگی خود از ماه آگوست در هفته گذشته، امروز و در آغاز معاملات هفته با رشد مواجه شد.

    بعد از بیشترین رشد یک‌روزه شش سال اخیر در روز سه‌شنبه، یورو برای دومین جلسه با افت مواجه شد. عصر جمعه ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا از اقدامات این بانک دفاع کرد و اعلام داشت که بسته روز سه‌شنبه انتظارات بازار را برآورده نکرده است. وی همچنین تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا اقدامات بیشتری را در صورت لزوم اعمال خواهد کرد.

    دلار قوی‌تر یکی از دلایلی است که فدرال‌رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره بی‌میل نشان می‌دهد؛ در حالی‌که این موضوع باعث رقابت‌پذیری کمتر شرکت‌های آمریکایی در بازارهای بین‌المللی شده و قیمت واردات را کاهش داده است. هفته گذشته شاخص دلار بلومبرگ در برابر 10 واحد پولی دیگر بیشترین افت هفتگی خود را در دو ماه اخیر به ثبت رساند و منجر به این شد تا فدرال‌رزرو راحت‌تر به افزایش نرخ بهره در هفته آینده فکر کند.

    اقدام بعدی اوپک چه خواهد بود؟ این سوالی است که بعد از تصمیم کارتل مبنی بر عدم کاهش تولید برای کنترل قیمت پرسیده می‌شود. اوپک به تولیدات خود با سقف قبلی (31.5 میلیون بشکه در روز) ادامه خواهد داد. هدف تولیدی اوپک از سال 1982 با سرعت بی‌وقفه‌ای افزایش یافته است. قیمت نفت خام بعد از تصمیم اوپک برای دفاع از سهم بازار، در سال جاری 37 درصد کاهش داشته است. سطح کلیدی بعدی برای نفت 38 دلار و 24 سنت خواهد بود که پایین‌ترین قیمت نفت از 24 آگوست است.

    بعد از اینکه شرکت جنرال الکتریک از تصمیم فروش تجهیزات کسب‌وکار خود به شرکت الکترولوکس منصرف شد، سهام این شرکت سوئدی به پایین‌ترین سطح 4 سال اخیر خود رسید. این معامله 3.3 میلیارد دلاری که برای اولین بار در سپتامبر 2014 اعلام شد، به توافق جامعی نرسید. الکترولوکس بعد از خرید برند فریجیدایر به منظور عرضه اندام در بازار آمریکا اقدام به ترکیب‌شدن با دیگر شرکت‌ها کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها